رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از توزیع بیش از 13 هزار و 600 بسته غذایی یک ماهه در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۵۲۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ 26 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا، مرتضی سلیمی اظهار کرد: تا پایان روز گذشته 6 هزار و 600 بسته مواد غذایی یک ماهه در شهرستان های دالاهو، اسلام آبادغرب و ازگله میان زلزله زدگان توزیع شد.

وی ادامه داد: از صبح امروز نیز کار توزیع هفت هزار بسته غذایی یک ماهه میان زلزله زدگان شهری و روستایی شهرستان ثلاث باباجانی آغاز شده و تا امشب پایان می یابد.
سلیمی خاطرنشان کرد: در این بسته های غذایی اقلامی مانند برنج 10 کیلویی، انواع کنسروجات، عدس، لوبیا، قند، شکر، چای، نمک تصفیه شده، روغن، ماکارونی و... گنجانده شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور یادآوری کرد: همراه با هر بسته غذایی، بسته های بهداشتی همچون شامپو، صابون، مایع شوینده و... نیز میان زلزله زدگان نیز توزیع می شود.

وی در ادامه از حضور 13 تیم تخصصی این جمعیت از 17 استان کشور در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: یکی از مهمترین آن ها مربوط به تیم های حمایت روانی و بازپیوند خانواده است که در راستای تسکین آلام بشری در مناطق زلزله زده کرمانشاه حضور یافته اند.

سلیمی در پایان اظهار کرد: در روزهای اول وقوع زلزله کار جستجو و نجات و آواربرداری صورت گرفت و از روز چهارم تیم های تخصصی حمایت روانی، بازپیوند خانواده، اسکان و تغذیه اضطراری فعالیت خود را آغاز کردند.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه تاکنون 483 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار