معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با اشاره به کمک 767 میلیارد تومانی دولت در قالب تسهیلات گفت: در این راستا هفت بانک عامل به استان دعوت شدند امیدواریم با پرداخت این تسهیلات بسیاری از مشکلات زلزله زدگان برطرف شود.
کد خبر: ۵۲۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 22 November 2017
به گزراش خبرگزرای تابناک به نقل از ایرنا،رضا رحیمی افزود: ملت بزرگ ایران ثابت کردند که ایرانی بودن خود را با هیچ چیزی عوض نمی کنند و از هر جایی که آمدند صحنه ای از ایثار و فداکاری را به نمایش گذاشتند.

وی اظهار کرد: موضوع بحران در شهرستان جوانرود خوب مدیریت شده است و این بر می گردد به مدیریت فرماندار که بسیار خوب عمل کردند و به صورت جدی پیگیر مشکلات این شهرستان بودند.

نماینده تام الاختیار استاندار کرمانشاه در حوزه اورامانات با بیان اینکه حادثه اخیر باید به فرصتی برای توسعه جوانرود تبدیل شود، خاطرنشان کرد: جوانرود ظرفیت اقتصادی خوبی دارد باید خیلی خوب و در شان آن در قالب استحکام بخشی ساختمانها و صنعت کمک ویژه ای به آن بکنیم.

وی با اشاره به اینکه جوانرود مسیر امنی برای کاروان های امدادرسان بوده است، افزود: باید از تلاش های نیروهای نظامی و انتظامی به ویژه سپاه تشکر کنیم و البته عمده آن به فهم و شان بالای مردم مربوط است و باید از آنان قدردانی نماییم.

فرماندار جوانرود نیز با تسلیت جان باختگان زلزله اخیر گفت: شدت زلزله در این شهرستان زیاد بود اما خیلی به آن پرداخته نشد.

آرش لهونی افزود: در زلزله اخیر 9 روستا تخریب، 90 درصد منازل روستایی و 60 درصد منازل شهری و به مزرعه پرورش ماهی و دامداری این شهرستان آسیب جدی وارد شده است.

وی با بیان اینکه سه هزار تخته چادر در میان زلزله زدگان جوانرود توزیع شده، اظهار داشت: در کل اقدام های خوبی انجام شده اما کافی نیست.

فرماندار جوانرود تاکید کرد: ترمیم و لکه گیری و امدادرسانی داخل شهر همچنین تامین سوخت رایگان و ارزیابی سریعتر خسارات منازل مسکونی و افزایش اکیپ های ارزیابی از نیازهای ضروری شهرستان زلزله زدگان این شهرستان است که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

مدیرکل امور استان های جمعیت هلال احمر کشور نیز گفت: آموزش های جمعیت هلال احمر یک سرمایه گذاری برای مدیریت بحران در کشور است.

وی  افزود: این آموزش ها در کاهش خسارات مالی و جانی نفش تاثپرگذاری داشته است.

وی با اشاره به اینکه مشکلی از لحاظ توزیع چادر نداریم، اظهار داشت: 85 هزار تخته چادر بین زلزله زدگان استان کرمتنشاه توزیع شده وهم اکنون نیز مشکلی برای توزیع چادر نداریم.

حمید ره انجام یاداورشد: از امروز تمام روستاها سروسامان داده شدند و شناسنامه و دفترچه امدادی در دستور کار قرار دارد.

زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 444 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.

در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار