حمید خسروی در گفتگو با تابناک:
رئیس گروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : مردم مناطق زلزله زده به دلیل آسیب دیدن سیستم لوله کشی آب تنها در صورت تایید سالم بودن آب توسط مرکز بهداشت می توانند جهت شرب استفاده کنند در غیر این صورت باید جوشانیده و یا با اضافه کردن ترکیبات کلر به آن قابل شرب گردد.
کد خبر: ۵۲۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 21 November 2017
حمید خسروی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک افزود:قدرت بیماری وبا در مبتلا کردن ناگهانی تعداد زیادی از مردم و ایجاد همه‌گیری‌های بزرگ برای بشر این بیماری را بصورت یک تهدید بین‌المللی در آورده است.

وی خاطر نشان کرد:عامل این بیماری مدت زیادی در آب زنده می‌ماند و در مناطقی که سطح آبهای زیر زمینی آن بالا است، بیشتر شایع است و عامل بیماری زای آن بیشتر از طریق مدفوع و فاضلاب قابل انتقال است و زمان بقای وبا در آب ممکن است از ساعت‌ها تا ماه‌ها به طول بکشد.

رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد:
دفع سه بار یا بیشتر اسهال آبکی روزانه در افراد بالای 2 سال که با روزهای دیگر متفاوت باشد را علامت این بیماری دانست و گفت: وبا یکی از بیماریهای واگیردار عفونی است که فقط در انسان ایجاد بیماری می‌کند و عامل بیماری زای آن یک باکتری به نام ویبریو کلرا میباشد و سمی که این میکروب در روده باریک انسان ترشح می کند، باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا به این بیماری بتدریج بیش از 10% وزن بدن خود را ازدست می دهند گفت: 75 درصد آنها بی علامت هستند و هیچ نشانه ای از بیماری را ندارند ، 20 درصد آنها دچار اسهالی می شوند که از سایر اسهال ها قابل افتراق نیست و فقط در 5-2 درصد از این افراد با داشتن اسهال آبکی و استفراغ آب بدن خود را به شدت از دست می دهند.

خسروی اظهار داشت : انتقال ‌این بیماری از طریق تماس با چیزهای آلوده به میکروب ، دست دادن با دست‌های آلوده بیمار، تماس با استفراغ یا مواد دفعی بیمار، ملحفه و لوازم آلوده او مثل لیوان، ظروف و حوله خوردن آب آلوده به مدفوع مانند استفاده از چاه ها، استخرها، جویبارها و دریاچه‌های آلوده صورت می گیرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار