رئیس اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آماده شدن مدارس مناطق زلزله‌زده استان برای بازگشایی خبر داد و گفت: برای بازگشایی مدارس منتظر تصمیم مسئولین ارشد استان هستیم.
کد خبر: ۵۲۶۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ 18 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،حسین پارساپور، با بیان اینکه مدارس مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تا اطلاع ثانوی تعطیل است، اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد که مدارس از روز دوشنبه (29 آبان) بازگشایی شوند، اما این اتفاق منوط به آرام شدن جو روانی در مناطق زلزله زده است.

پارسا پور با اشاره به تجریه برپایی کلاس درس در چادر در مناطق کوچ‌رو استان، گفت: اگر مسئولین استان دستور بدهند، کلاس های درس سریعا حتی در زیر چادرها برپا خواهند شد.

رئیس اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه برقراری کلاس های درس در مناطق روستایی نیز بستگی به بافت آنها دارد، افزود: آموزش و پرورش آمادگی همه جانبه برای بازگشایی مدارس دارد.

 وی با بیان اینکه برای بازگشایی مدارس به صورت چند شیفته با بهره‌گیری از مدارس سالم و یا برپایی کلاس های درس در چادر و کانکس برنامه‌ریزی شده، عنوان کرد: با آرام شدن فضای روانی مناطق زلزله زده حتی یک دانش آموز نیز بدون معلم نخواهد ماند.

پارساپور با بیان اینکه معلمینی از سراسر کشور متقاضی حضور در مناطق زلزله زده برای کمک در امر تعلیم و تربیت شده‌اند، گفت: خوشبختانه هیچ کمبود معلمی نداریم و نیازی به حضور معلمینی از دیگر استان‌ها نیست.

پارساپور اضافه کرد: برای تامین کتب درسی دانش آموزانی که کتاب های درسی آنها زیر آوار مانده نیز با وزاتخانه مکاتباتی انجام شده و به زودی کتاب درسی مورد نیاز این دانش‌آموزان هم وارد استان خواهد شد.

پارساپور با بیان اینکه در زلزله 7.3 ریشتری استان کرمانشاه 21 دانش آموز در مناطق زلزله زده این استان جان خود را از دست دادند، عنوان کرد: همچنین 1100 نفر از دانش آموزان و فرهنگیان این مناطق زخمی شدند.

به گفته رئیس اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه مناطق زلزله زده استان کرمانشاه 560 آموزشگاه دارند که بیش از 27 هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل بوده اند
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار