رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:مردم مواظب خفگی با گاز منو اکسید کربن در چادرها باشند.
کد خبر: ۵۲۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 17 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان،محمود رضا مرادی  با بیان اینکه پس از ارائه خدمات درمانی به مصدومین زلزله اخیر استان هم اکنون اولویت دانشگاه مسائل بهداشتی از جمله پیگیری بهداشت آب برای جلوگیری از بیماری وبا و بیماریهای دیگر است گفت: مردم سعی کنند از آب معدنی و آبهایی که با تانکر به آنها می رسانند و نیز از غذاهایی که مطمئن باشند استفاده کنند .
 
وی گفت:خفگی با گاز منو اکسید کربن ممکن است در افرادی که در چادر ها اسکان دارند پیش آید لذا از مردم عزیز زلزله زده درخواست می کنم در این خصوص نکات ایمنی را رعایت کنند.
 
دکتر مرادی همچنین سم پاشی دام های زیر آوار مانده را برای جلوگیری از ایجاد آلودگی لازم و ضروری دانست. 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی درتشریح آخرین وضعیت درمانی مصدومین زلزله اخیر گفت: 9397 نفر پذیرش داشتیم که از این تعداد 5916 نفر به صورت سرپایی درمان شدند، درحال حاضر 616 نفر بستری هستند و 1331 نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.
 
دکتر محمودرضا مرادی با بیان اینکه به محض ارسال خبر زلزله ، کمیته بحران در دانشگاه با حضور تمامی معاونین دانشگاه تشکیل شد گفت: با برنامه ریزی و تقسیم کار این کمیته و نیز کمکوزارت بهداشت و استانهای هم جوار خدا را شکر توانستیم  اقدامات درمانی بسیار خوبی انجام دهیم هرچند شایستگی مردم ما بیش از اینهاست .
 
 وی با اشاره به اینکه ما اطلاع کافی از تعداد کشته شدگان خارج از مراکز درمانی نداریم ،تعداد فوت شدگان در بیمارستانها را 474 نفر و ترخیصی را 1404 مورد اعلام کرد و اظهار داشت : 410 نفر در بیمارستان طالقانی و 210 نفر در بیمارستان امام رضا (ع) مورد جراحی قرار گرفته اند و برای 181 نفر نیز در اسلام آباد جراحی های کوچک انجام گرفته است.
 
رئیس دانشگاه درخصوص اولویت های کاری خود توضیح داد : انتقال بیماران اولین اولویت ما بوده و با هماهنگی بعمل آمده با وزارت بهداشت ، در تهران 1000 و در همدان  و استانهای مجاور 400 تخت پشتیبان برای ما در نظر گرفته شد که  170 نفر با هواپیمای امداد رسانی و  987 نفر نیز به جاهای مختلف اعزام شدند و به علت تاریکی هوا و عدم امکان استفاده از بالگرد در همان ساعات اولیه صبح مصدومان را انتقال دادیم.
 
دکتر مرادی درمان را اولویت دوم حوزه کاری خود برای چند روز آینده اعلام کرد و گفت: ممکن است بیمارانی باشند که نیاز به عمل جراحی دوم و سومی هم داشته باشند که با تمهیدات صورت گرفته در وزارت بهداشت هزینه این عمل ها برای همه حتی افرادی که به تهران اعزام میشوند رایگان می باشد .
 
وی با بیان اینکه ما هم اکنون مشکلی بابت نیروی انسانی نداریم گفت: با توجه به اینکه بیمارستانهای ما در دو شهرستان اسلام آباد و سرپل ذهاب آسیب دیده اند برای ارائه خدمات بهداشتی ، درمانی و واکسیناسیون تصمیم بر این است که از کانکس های مخصوص استفاده کنیم .
 
دکتر مرادی با بیان اینکه  "هیچ خیری شاید از این مهم تر نباشد که به سلامت مردم اهمیت بدهیم" از اعلام آمادگی افراد خیری که قرار است وارد ساخت بیمارستان ،مراکز بهداشتی و خرید تجهیزات پزشکی بشوند خبر داد و ابراز امیدواری کرد بتوانیم به صورت عملی باری از دوش دولت برداریم.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی در پایان گفت: مردم اطمینان کنند که مسئولینی که پای کار هستند این اجازه را نمی دهند که مشکلی متوجه مردم عزیز ما شود و این موضوع که این مردم مرز نشین سالهای متمادی مشکلات جنگ را تحمل کردند از چشم هیچ مسئولی به دور نیست و به این مسئله توجه  ویژه دارند. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار