کد خبر: ۵۲۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸ 14 November 2017
اينجا در كرمانشاه فاجعه اي عظیم رخ داده. زلزله 1900 روستا و 7 شهر مرزي را تبديل به ويرانه كرده است. ده ها هزار نفر بي خانمان شده اند و چندين هزار هموطن كشته و مجروح شده اند. آن هايي هم كه از مهلكه جان سالم به در برده اند با كوهي از مشكلات دست به گريبانند. امكانات امدادي استان محدود در مقایسه با این حجم عظیم از نیازها جوابگو نیست. با وجود حضور گسترده و دلسوزانه مديران استاني و نيروهاي امدادي سپاه، ارتش، نيروي انتظامي، هلال احمر و ديگر دستگاه ها و ارگان ها، به دليل کافی نبودن امكانات تدارکاتی، بسياري شب گذشته را تشنه، گرسنه و بدون چادر و هرگونه وسايل گرمايي به سر برده اند.
اينجا در كرمانشاه فاجعه اي بزرگ رخ داده و سخت بيم آن مي رود سرما، گرسنگي و تشنگي زلزله زدگان، فاجعه اي بسیار بزرگتر رقم بزند. 

در اين شرايط فاجعه بار انتظار می رود رسانه ملي با پوشش گسترده خبری و حضور میدانی عمق اين تراژدي را به تصویر بکشد. آخرين بار و هنگامي كه ساختمان 17 طبقه پلاسكو فروريخت، دوربين هاي رسانه ملي 24 ساعته روي آن زوم شدند و يك پوشش فوق العاده و گسترده خبري اتفاق افتاد ولي در اينجا هزاران ساختمان فرو ريخته اند و خبري از آن پوشش هاي رسانه اي گسترده نيست. در ازگله، سرپل ذهاب، دالاهو، قصرشيرين و گيلانغرب فاجعه اي هزاران برابر گسترده تر از پلاسكو رخ داده ولي هنوز اثري از دوربين هاي 24 ساعته شبكه خبر نيست كه اين فاجعه را به تصوير بكشد.

مردم منطقه از ديدن اين حجم وسيع از درد و بدبختي حادثه ديدگان بهت زده شده اند و با چشماني اشكبار و بغضي در گلو، به دنبال جمع آوري مواد خوراكي و پتو براي هم استاني هايي هستند كه هر لحظه ممكن است بر اثر سرما، گرسنگي و تشنگي بميرند. 
اينجا زندگي بر كرمانشاهي ها سخت دشوار گشته ولي دوربين شبكه خبر گهگاه يك خيابان آرام را نشان مي دهد تا بگويد اينجا زندگي عادي در جريان است!

رييس رسانه ملي در اين شرايط دقيقا كجاست؟! چرا شخصا به منطقه نمي آيد تا عمق فاجعه را از نزديك ببيند. چرا اكيپ هاي شبكه هاي سراسري را به منطقه نمي فرستند تا اين شرايط بحراني را به تصوير بكشند و هموطنان را از آنچه رخ داده با خبر كنند.

شبكه محلي كرمانشاه با كمك نيروهاي دلسوزش واقعا تمام تلاش خود را براي پوشش فاجعه به كار گرفته ولي امكانات آن ها بسيار بسيار محدود است و نيازمند كمك رسانه ملي است. اينجا فاجعه اي بزرگتر در حال رخ دادن و رسانه اي ملي بايد در اين شرايط به ميدان بيايد و ابعاد فاجعه را براي هموطنان و جهانيان به تصوير بكشد و بگويد كه دقيقا چه حادثه هولناكي در كرمانشاه رخ داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار