مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه بازدید کرد.
کد خبر: ۵۲۴۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 14 November 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک ، به دنبال وقوع زلزله در استان کرمانشاه ، دکتر نادر پرور مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه جهت بررسی تلفات دامی ناشی از زلزله و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی دامپزشکی  برای سم پاشی دامداری ها  و دفن بهداشتی لاشه ها در این مناطق حضور یافت.

مدیرکل دامپزشکی در این بازدید ضمن ابراز تاسف از وقوع زلزله و آسیب های مادی و جانی برای عده ای از هم استانی های عزیز و آرزوی صبر و بردباری برای بازماندگان از اعزام اکیپ های دامپزشکی در اولین ساعات به روستاهای آسیب دیده خبر داد.

وی بررسی تعداد تلفات دامی و دفن بهداشتی دام های تلف شده را از جمله اقدامات این اکیپ ها برشمرد و از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها خواست تا برای جلوگیری از آسیب های زیست محیطی و خطر ابتلا به بیماری های مشترک، لاشه ها در مکانی مناسب و به صورت بهداشتی مدفون شوند.

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: این اکیپ‌ها با ایجاد پست‌های دامپزشکی نسبت به ضد عفونی و دفن بهداشتی لاشه دام‌های تلف شده و واکسیناسیون دام‌های موجود جهت پیشگیری از بروز بیماری های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک اقدام میکنند.

دکتر پرور ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی تمام توان و امکانات خود را برای کمک به مردم مناطق زلزله زده در حوزه حفاظت از سرمایه های دامی باقیمانده و پیشگیری از شیوه بیماری های مشترک در این مناطق به کار خواهد گرفت
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار