سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: در شهر سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی به دلیل ریزش ساختمان‌ها و تکان شدیدی که به کنتورها، رگلاتورها و شبکه داخلی وارد شده، گاز قطع است.
کد خبر: ۵۲۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 14 November 2017
به گزارش خبرگزرای تابناک به نقل از ایسنا،مجید بوجارزاده ، با اشاره به قطع گاز شهرستان‌های زلزله‌زده به منظور تامین ایمنی مردم و جلوگیری از بروز حوادثی مثل آتش سوزی و انفجار بعد از زلزله، افزود: شبکه‌های گاز، کنتورها و رگلاتورها به منظور حفظ ایمنی مردم باید بررسی شود تا از بروز اتفاقات ناگواری که ممکن است در پی ورود مردم به منازل به دلیل شکستگی و نشت گاز به وجود بیاید، جلوگیری شود.

بوجارزاده با تاکید بر اینکه  حتما باید این اطمینان حاصل شود که شبکه داخلی گاز مشکلی نداشته و سپس نسبت به وصل گاز اقدام شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه مردم سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی هنوز به واسطه خسارات زلزله بیرون بوده و به خانه های خود نرفته اند، احتمالا روند برقراری گاز آنها طولانی‌تر شود.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز از مردم این دو شهرستان خواست آرامش خود را حفظ کرده و اجازه بدهند قبل از دریافت گاز سیستم داخلی گاز منازل آنها به منظور بررسی عدم نشتی و شکستگی کنترل شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مسمومیت ناشی از گاز CO بیشترین حوادث را در زلزله های بزرگ در پی خواهد داشت، به زلزله زدگانی که در چادرها یا وسایل نقلیه اسکان دارند و به منظور تامین گرما از سوخت های فسیلی استفاده می کنند  توصیه کرد: حتما فضایی را برای چرخش هوا به منظور تامین اکسیژن در نظر داشته باشند.

بوجارزاده از زلزله‌زدگانی هم که به خانه‌های خود مراجعه می‌کنند و قصد روشن کردن وسایل گرمایشی دارند خواست تا حتما دودکش های خود را به منظور اطمینان از عدم نشت گاز CO  بررسی کنند.



 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار