مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه عرضه‌کنندگان مرغ زنده تهدیدی جدی برای سلامت مردم هستند، اظهار کرد: تا زمانی که دستگاه ها به قوانین و مقررات مرتبط با برخورد با عرضه کنندگان مرغ زنده عمل نکرده و مردم هم اقبال به خرید مرغ زنده داشته باشند نباید انتظار داشته باشیم بساط عرضه کنندگان مرغ زنده جمع شود.
کد خبر: ۵۲۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 12 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،نادر پرور ، با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها به وظایف خود در قبال عرضه کنندگان مرغ زنده عمل نمی‌کنند، افزود: تا وقتی که با عرضه کنندگان مرغ زنده برخورد بازدارنده نمی‌شود، نمی توان به جمع شدن این حرکت غیر بهداشتی در استان امیدوار بود.

پرور با یادآوری اینکه اصناف، شهرداری، بهداشت، دامپزشکی و... مراجعی هستند که باید مجور فعالیت به مراکز عرضه فرآورده های گوشتی بدهند، اظهار کرد: سکوت دستگاه‌های مرتبط در قبال عرضه کنندگان مرغ زنده توجیهی نداشته و همه این دستگاه‌ها باید برای مقابله با این حرکت غیربهداشتی پای کار بیایند.

مدیر کل دامپزشکی کرمانشاه سپس با اشاره به اهمیت آگاهی رسانی به شهروندان در خصوص مخاطرات خرید مرغ زنده، ابراز امیدورای کرد: با آگاهی رسانی مطلوب به جایی برسیم که خود مردم انتخاب صحیح داشته و از خرید مرغ زنده صرف نظر کنند.

 وی با یادآور شدن اینکه مردم باید خود مراقبتی کرده و گوشت مرغ را تنها از مراکز معتبر خریداری کنند، اضافه کرد: باید با بالا بردن آگاهی مردم در مورد مخاطات احتمالی خرید مرغ زنده شاهد برچیده شدن بساط عرضه کنندگان مرغ زنده باشیم.

پرور تصریح کرد: خرید مرغ زنده نه تنها از نظر بهداشتی توصیه می شود، بلکه حتی از نظر اقتصادی نیز به صرفه نیست و مرغ بسته بندی شده قیمت پایین تری در مقایسه با مرغ زنده دارد.

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه تعداد مراکز مجاز عرضه گوشت قرمز، سفید و محصولات شیلاتی در شهر کرمانشاه را بیش از 1500 مرکز عنوان کرد و افزود: در استان بیش از 2500 مرکز مجاز عرضه فرآورده‌های گوشتی فعال هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار