به تازگی بد افزار موبایلی به نام inetwork از سوی مجرمین ایجاد شده که با آلوده کردن تلفن های همراه هوشمند اقدام به ارسال گسترده پیام کوتاه برای مخاطبین قربانی می کنند.
کد خبر: ۵۱۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 29 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس  سرهنگ "علی کریمی" رییس پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به این خبر گفت: با بررسی های بعمل آمده از سوی کارشناسان پلیس فتا استان کرمانشاه بدافزاری با نام inetwork شناسایی شده که بصورت پیام کوتاه خود را  منتشر می کند .  

وی افزود: این بد افزار از طریق گوشی افراد قربانی  پیامکی را برای تمامی مخاطبین فرد ارسال می کند که در آن با وعده اینترنت رایگان دیگران را ترغیب به ورود به کانالی در شبکه اجتماعی و سپس نصب بد افزار می کند و با توجه به اینکه قربانی ابتدا  پیام تبلیغاتی  را از طریق دوستان خود دریافت می کند باعث می شود کاربر  به موضوع اعتماد کرده  و با نصب بد افزار  در دام مجرم قرار گیرد. 

سرهنگ کریمی گفت : این بد افزار پس از نصب خود را مخفی می کند و تنها   راه حذف آن ورود به تنظیمات گوشی  قسمت برنامه ها   و حذف inetwork باشد در غیر اینصورت بطور نامحدود به کار خود ادامه و تا اتمام شارژ گوشی و یا از دسترس خارج کردن سیمکارت به ارسال پیامک اقدام می کند. 

 وی از مردم خواست در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را با پلیس فتا در میان بگذارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار