مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه همراهی دادستانی و استاندارد در جهت حفظ سلامت عمومی و ایمنی جامعه ضروری است.
کد خبر: ۵۱۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 28 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازروابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمانشاه، به مناسبت هفته استاندارد، محمودرضا نیازی مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه به همراه، مدیران این اداره کل در محل دادستانی کرمانشاه با دکتر صادقی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه دیدار و گفتگو کرد.

 محمودرضا نیازی، مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه ضمن تشکر و قدردانی از مجموعه قضایی به خاطر همکاری و تعامل هر چه بیشتر به منظور صیانت از سلامت، ایمنی و منافع مصرف کننده و تولید کننده و نیز کمک به استاندارد سازی به عنوان مدعی العموم در سطح استان، اظهار داشت: دستگاه قضا با اعمال ابزارهای قانونی و برخورد قضایی با متخلفان از قوانین استاندارد، نقش مهم و کلیدی در حمایت از تولیدات کیفی دارد.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه در ادامه به بیان اهداف سازمان ملی استاندارد پرداخت و گفت: سازمان ملی استاندارد یک  دستگاه حاکمیتی نظارتی است که با همه موضوعات و بخش های جامعه در عرصه سلامت و ایمنی جامعه ارتباط داشته و در همه بخش های تولیدی، کشاورزی و خدماتی به عنوان سازمانی بین بخشی و فرایندی نقشی اساسی و فعال دارد که همواره نظارت خود را اعمال می‌کند.

ايشان  به وظایف و مسئولیت های گسترده استاندارد اشاره کرد و گفت: رعایت قوانين و مقررات سازمان ملي استاندارد و خدمت صادقانه در ارائه کالای با کیفیت مطلوب از جمله الزاماتی است که تولیدکنندگان باید در امر تولید به کار گرفته و از هرگونه سهل‌انگاری و بی‌توجهی به کیفیت کالا خودداری کنند که در این راستا و  در جهت صیانت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از عرضه کالاهای غیر استاندارد و فاقد کیفیت، طی چهار سال اخیر 15 هزار کالای فاقد علامت استاندارد از سطح بازار استان کرمانشاه شناسایی گردید. 


محمودرضا نیازی در ادامه در خصوص استانداردسازی تجهیزات شهربازی افزود: پیرو بازرسی کارشناسان این اداره کل از تجهیزات تفریحی موجود در 14 شهربازی فعال استان فرآیند استانداردسازی این تجهیزات آغاز گردید که تا کلیه این شهربازی ها و به تعداد 84 تجهیز موفق به دریافت تاییدیه ایمنی استاندارد از این اداره کل شده اند. 

مدیر کل استاندارد کرمانشاه، با اشاره به اینکه کلیه تجهیزات بازی مستقر در پارک ها و زمین های بازی مشمول مقررات استاندارد اجباری است، افزود: برای اولین بار  از ابتدای سال جاری، از 35 پارک بازی سطح شهرستان کرمانشاه، تعداد 818 تجهیز بازی در این پارک ها از سوی کارشناسان این اداره کل مورد بازرسی قرار گرفت که طی این بازرسی ها مشخص گردید حدود 140 دستگاه منصوبه در این پارک ها که عمدتا تجهیزات فلزی را شامل می‌شود به علت خطرآفرینی می بایست جمع آوری و با تجهیزات بازی پلی اتیلنی جایگزین گردد.

ایشان ادامه داد: در صورت تامین اعتبار، اداره کل استاندارد کرمانشاه این آمادگی را دارد که در جهت حفظ سلامت و ایمنی شهروندان، فرایند استاندارد سازی تجهیزات بازی کلیه پارک ها و بوستان های بازی شهرستان های استان را انجام دهد.

در ادامه این جلسه محمدحسین صادقی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با اشاره به نقش استاندارد در حفظ ایمنی و سلامت شهروندان جامعه، اظهار کرد: هدف دادستانی و سازمان ملی استاندارد یکی است و ما برای حفظ سلامت عمومی و ایمنی جامعه در کنار استاندارد هستیم.

ایشان ادامه داد: با توجه حساسیت و شرح وظایف تخصصی استاندارد، دادستانی از بین بیش از 100 دستگاه اجرایی استان برای اداره کل استاندارد کرمانشاه یک شعبه دادیاری به صورت ویژه جهت رسیدگی به پرونده های حقوقی کل ایجاد نموده است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در ادامه در خصوص پیشنهاد اداره کل استاندارد کرمانشاه در رابطه با برخورد با مراکز غیرمجاز شارژ سیلندرهای گاز مایع سیلندری (LPG) به عنوان سوخت خودرو افزود: با تاسیسات سیلندر پرکنی که اقدام به عرضه گاز مایع جهت شارژ در خودروها نمایند، به دلیل به مخاطره انداختن سلامت و ایمنی شهروندان برخورد قضایی خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه به دلیل اهمیت موضوع عدم استفاده از گاز مابع به عنوان سوخت خودرو و احتمال وقوع حوادث ناگوار مقرر گردید که یک گشت مشترک بازرسی از تاسیسات گازپرکنی گاز مایع با حضور دستگاه های مختلف از جمله دادستانی، اداره کل استاندارد، اداره کل تعزیرات حکومتی و ... جهت پیگیری و برخورد با این مراکز غیر مجاز تشکیل گردد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار