نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی از پیگیری برای ایجاد پتروشیمی پنجم استان کرمانشاه در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۱۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 22 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا؛حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا، اظهار کرد: رایزنی‌هایی با گروهی از سرمایه‌گذاران انجام شده تا یک واحد پتروشیمی در شهرستان سنقر و کلیایی احداث شود.

وی با بیان اینکه این سرمایه‌گذاران نماینده یک شرکت چینی هستند، خاطرنشان کرد: اگر با این افراد به توافق نرسیم به دنبال سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دیگری خواهیم بود تا در احداث پتروشیمی سنقروکلیایی مشارکت کنند.

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس  اعتبار مورد نیاز برای احداث این پتروشیمی را 1.8 میلیارد دلار برآورد کرد و ادامه داد: این واحد سه مجتمع پتروشیمی در کنار هم خواهد بود که "متان" را در نهایت تبدیل به "پروپیلن" می‌کند.

حسینی‌کیا ظرفیت پیش‌بینی شده برای این پتروشیمی را نیز 520 هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: این پتروشیمی با صنایع پایین دستی که ایجاد می‌کند، در مجموع برای 1480 نفر ایجاد شغل خواهد داشت.

وی با اشاره به مزیت‌هایی که سنقروکلیایی برای ایجاد پتروشیمی دارد، افزود: در کل کشور احداث پتروشیمی جز در مناطقی که محدودیت آب ندارند ممنوع است و سنقروکلیایی با وجود داشتن دو سد ظرفیت خوبی برای تامین آب واحدهای پتروشیمی دارد.

 این نماینده مجلس افزود: خصوصا آب پشت سد جامیشان چون مصرف شرب ندارد، فقط برای کشاورزی و صنعت در نظر گرفته شده است.

حسینی‌کیا معتقد است، احداث پتروشیمی در شهرستان سنقروکلیایی علاوه بر رونق اقتصادی این شهرستان، به کل استان هم کمک خواهد کرد و می‌توان صنایع پایین دستی قابل توجهی در کنار آن ایجاد کرد.



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار