طرح گذربان مدرسه به منظور افزايش ايمني عبور و مرور و آموزش موضوعات ترافیکی به دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی در محل پارک ترافیک پارک شاهد شهر کرمانشاه به اجرا درآمد.
کد خبر: ۵۱۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ 22 October 2017
به گزارش  خبرگزاری تابناک به نقل ازروابط عمومی شهرداری، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه، با بیان اینکه این طرح هرساله با آغاز سال تحصیلی به منظور آشنایی و آموزش دانش آموزان با مقررات راهنمایی و رانندگی و نحوه عبور از خط عابر پیاده و علایم مربوطه، اجرا می شود، گفت: امسال تعداد 60 مدرسه با اولویت مدارسی که در خیابان های اصلی شهر واقع هستند در طرح گذربان شرکت داده شدند و تعداد 260 دانش آموز تحت آموزش قرار گرفتند.

به گفته افشین لرزنگنه دانش آموزانی که در این طرح تحت آموزش قرار گرفته اند با نام گذربان مدرسه به عنوان نظاره گر و هدایتگر در جلوی مدارس فعالیت خواهند داشت.

وی افزود: وسایل و تجهیزات مورد نیاز شامل جلیقه، سوت، پرچم و .. به این دانش آموزان از سوی حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهدا می شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه دانش آموزان به عنوان قشر آسیب پذیر در سوانح رانندگی محسوب می شوند، خاطر نشان کرد: آموزش تئوری و علمی دانش آموزان با علایم و تابلوهای ترافیکی و ر اهنمایی و رانندگی از سوی کارشناسان حوزه این معاونت انجام می گیرد.

گفتنی است در حاشیه اجرای این طرح، نمایشگاه کاریکاتوری نیز با محوریت ترافیک برگزار شد. 

همچنین مسابقه بزرگ نقاشی با عنوان " رعایت نکات ایمنی در مسیر خانه تا مدرسه از منظر ترافیک شهری " در سطح مدارس استان آغاز شد و قرار است در پایان به 20 اثر برگزیده هدایای نفیسی اعطا شود.

 



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار