معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: در حال حاضر حدود هزار مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور فعال است.
کد خبر: ۵۱۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 21 October 2017
به گزارش خیرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،رضا قمرزاده ، با اشاره به فعالیت 770 مرکز ثابت کانون پرورش فکری در کشور، بیان کرد: 170 کتابخانه سیار و 57 مرکز پستی نیز در کشور وجود دارد.

قمرزاده اظهار کرد: افتخار کانون پرورشی این است که یک نظام آموزشی تربیتی مکمل در کنار آموزش و پرورش بوده و تلاش دارد تا در یک فضای غیر رسمی خاستگاه رشد کودکان و نوجوانان شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور اضافه کرد: مدل آموزش غیررسمی کانون پرورش فکری می تواند زمینه ساز ظهور و بروز استعدادهای کودکان و نوجوانان شود.

وی با  بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر مبنای تفکر محوری انجام وظیفه می‌کند، عنوان کرد: این مسئله زمینه ساز پرورش کودکان و نوجوانان خلاق خواهد شد.

 قمرزاده در ادامه با اشاره به اجرایی شدن طرح کانون مدرسه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و  آموزش و پرورش در کشور، اظهار کرد: در قالب این طرح از یک سو هفته ای دو روز دانش آموزان منتخب مدارس از خدمات مراکز کانون پرورش فکری بهره مند خواهند شد و از دیگر سو مربیان کانون در مدارس حاضر شده و به آموزش دانش آموزان می پردازند.

قمرزاده با اشاره به اجرایی شدن طرح کانون مدرسه در حدود 1600 مدرسه کشور در سال تحصیلی گذشته، بیان کرد: امسال این طرح در حدود سه هزار مدرسه کشور اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه اشاره ای هم به فعالیت تریلی سیار کانون پرورش فکری داشت و اظهار کرد: این تریلی سال گذشته یک دور کامل در کشور زد و برای کودکان و نوجوانان سراسر کشور اقدام به اجرای نمایش کرد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور اضافه کرد: تریلی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور امسال نیز در سراسر کشور به اجرای نمایش برای کودکان و نوجوانان می پردازد.

وی سپس با بیان اینکه تاکنون 60 مرکز کانون پرورشی در کشور برای نمایش کودکان و نوجوانان استانداردسازی شده‌اند، بیان کرد: این اقدام در راستای کیفیت بخشی به خدمات کانون انجام گرفته است.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار