مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه گفت: یادگیری آموزش‌های فنی و مهارتی برای زندانیان علاوه برایجاد شرایط اشتغال، موجب تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی آنان شده و علاوه بر کاهش آمار بزهکاری در بازگشت مؤثر آنان به جامعه تأثیر بسزایی دارد.
کد خبر: ۵۱۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 19 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا ، داود ناصری امید در آئین اعطای گواهینامه آموزش فنی و حرفه ای به مددجویان زندان مرکزی کرمانشاه گفت: سال گذشته 380هزار نفرساعت آموزش های مهارتی در قالب1800 نفر دوره به مددجویان ارائه شده است. 

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اصلاح و تربیت زندانیان و ایجاد اشتغال برای آنان مؤثر بوده و در کاهش معضلات اجتماعی نقش موثری دارد گفت: یک هزار گواهینامه مهارتی برای مددجویانی که موفق به کسب حدنصاب نمره شدند، صادرشده است. 

ناصری امید تصریح کرد: ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های فنی‌ و حرفه‌ای در زندان‌ها با رویکرد تولید محور سبب ارتقاء توانمندی زندانیان در ایجاد کارگاه‌های کوچک و زودبازده پس از آزادی از زندان می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه یکی از مشکلات اجتماعی امروز را عدم آموزش شغلی و حرفه‌ای مناسب در زمینه تولید و کسب و کار دانست و گفت: برخی افراد به دلیل عدم مهارت شغلی لازم به مشاغل کاذب روی می آوردند و برخی به انحراف کشیده می شوند و متاسفانه چنین شرایطی زمینه گرایش به ارتکاب جرم در برخی از این افراد را فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: رفع نیازهای آموزشی و ارائه آموزش‌های مهارتی به زندانیان با ایجاد کارگاه‌های کوچک و کیفی‌سازی فضای آموزشی در زندان‌ها سبب جذب زندانیان به بازار کار و خروج از چرخه جرم می‌شود.

ناصری امید اظهار کرد: آموزش‌های فنی و مهارتی به زندانیان می‌تواند نتایج موثر روحی، روانی و تربیتی در زندانیان در دوران محکومیت به حبس، توانمندسازی زندانیان برای اشتغال مفید و مولد پس از آزادی درجهت تأمین معاش و بازدارندگی از ارتکاب مجدد جرم و بازگشت به محیط زندان داشته باشد.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به بیکاری و آسیب های اجتماعی به عنوان دغدغه مهم جامعه گفت: برای کاهش مشکلات بیکاری باید تقویت آموزشهای فنی و مهارتی را جدی بگیریم.

وی جایگاه آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی را بسیار کاربردی و تاثیرگذار دانست و گفت: آموزش مهارت های فنی و حرفه ای موجب توانمندی افراد و ایجاد اشتغال و باعث کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی می شود. 

ناصری امید ارتقاء سطح سواد و میزان تحصیلات را در شناخت معضلات و نابسامانیها مؤثر دانست و افزود: این اداره کل با هدف توسعه و افزایش میزان معلومات و آگاهیهای فردی و اجتماعی مددجویان آمادگی دارد دوره های آموزشی پودمانی را برای زندانیان برگزار کند. 

وی آموزش به زندانیان و اقشارآسیب پذیرجامعه را یکی از اولویت های کاری این اداره کل ذکر کرد و گفت: در سه سال اخیر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در زمینه آموزش به زندانیان رتبه برتر کشور را کسب کرده است.

در این مراسم گواهینامه آموزش فنی و حرفه ای به صورت نمادین به 10 تن از زندانیان اعطا شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار