معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: ۱۴۰ هکتار پارکینگ در مرز خسروی در آستانه اربعین حسینی برای خدمت‌رسانی به زائران احداث می‌شود.
کد خبر: ۵۱۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 18 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،نیک‌کرداربا اشاره به میزبانی امسال مرز خسروی و استان کرمانشاه از زائران اربعین حسینی اظهار داشت: 140 هکتار پارکینگ در مرز خسروی در آستانه اربعین حسینی برای خدمت‌رسانی به زائران در حال احداث است.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه این پارکینگ در یک شهرک صنعتی قصرشیرین احداث شده است گفت: این شهرک 85 هکتار است و شهرداری در حال آماده کردن 20 هکتار پارکینگ جدید است و یک پارکینگ 8 هکتاری نیز دارد که در حال نصب روشنایی و سرویس بهداشتی سیار در آن است.

نیک‌کردار با بیان اینکه سازمان زندانها در یک محوطه 10 هکتاری به منظور ایجاد پارکینگ در اختیار زائران قرار داده شده است بیان کرد: زمینه استقرار 400 تا 500 خودروی سواری در هر هکتار تاکنون فراهم شده و در مجموع در مرز خسروی پارکینگ پیش‌بینی شده برای استقرار 56 هزار وسیله نقلیه سواری است و این علاوه بر پارکینگهای مستقر در قصرشیرین است.

وی با بیان اینکه ستاد اربعین از همان روزهای ابتدایی اعلام مرز خسروی به عنوان یکی از مرزهای تردد زوار کار خود را در استان آغاز کرده است، اظهار کرد: این ستاد شامل 17 کمیته است که کمیته «زیرساخت» به عنوان یکی از کمیته‌های اصلی این ستاد مطرح است.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه عنوان کرد: با تلاش شبانه‌روزی سعی داریم تا شروع حرکت زوار اربعین تمام زیرساختهای استان برای پذیرایی از زوار آماده باشد.

وی با اشاره به افتتاح 25 کیلومتر از مسیر بزرگراه کربلا در مسیر کنگاور-سرپل ذهاب در طی ماه‌های گذشته گفت: هشت کیلومتر دیگر این مسیر نیز در هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

نیک‌کردار با اشاره به اینکه بزرگراه «کربلا» آماده تردد زائران اربعین حسینی است و مشکلی برای تردد زوار نداریم بیان کرد: از سرپل ذهاب تا قصرشیرین هم دو مسیر داریم یک مسیر جاده قدیم سرپل ذهاب به قصرشیرین که مسیر رفت زائران و یک مسیر هم از جاده قصرشیرین معروف به «ریخک» که جاده برگشت زائران است.

وی افزود: مسیر قصرشیرین تا خسروی هم بلوار است و روشنایی معابر آن تأمین شده و اکنون مسئولان راهسازی در حال روکش آسفالت این جاده هستند.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه تمامی بزرگراه‌ها از کنگاور تا سرپل‌ذهاب آماده تردد زائران است بیان کرد: همچنین دو دوربرگردان در مسیر قصرشیرین- مرز خسروی و یک میدان ایجاد می‌شود تا ترافیک به شکل روان هدایت شود.

وی با بیان اینکه تنها وجود مسیر مطلوب در برقراری نظم ترافیکی کافی نیست گفت: در کنار بحث مسیر و راه نیاز به حضور مستمر و قدرتمند پلیس برای برقراری نظم و امنیت در سطح 
راه‌ها است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار