شهریار قاسمی درگفتگو با تابناک:
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:پیش بینی می‌شود امسال بیش از 160تن تخمه آفتابگردان روغنی از 80 هکتار سطح زیر کشت این محصول در بخش حمیل برداشت شود.
کد خبر: ۵۱۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 18 October 2017
شهریار قاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک افزود: در بیش از 4 هزار و 500 هکتار  از زمین‌های کشاورزی استان در شهرستان‌های صحنه و سنقر زیر کشت آفتابگردان آجیلی رفته است که پیش بینی می‌شود بیش از 9 هزار تن تخمه آفتابگردان از این مزارع برداشت شود. 

وی خاطر نشان کرد:برنامه ریزی برای توسعه کشت تخمه آفتابگردان روغنی در استان درحال انجام است ودر سال گذشته بیش از 110 تن از55  هکتار سطح زیر کشت این محصول برداشت شده، و رویکرد کارشناسان بر گسترش دامنه سطح زیر کشت آفتابگردان روغنی در سال‌های آینده است. 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: دانه روغنی آفتابگردان با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی یک نیاز ضروری غذایی برای جامعه امروز است و به همین خاطر به کشاورزان توصیه می‌کنیم به این کشت به عنوان یک کشت بهاره پر ثمر که مناسب با آب وهوای کرمانشاه است توجه کنند. 

قاسمی اظهار داشت: دانه روغنی آفتابگردان ضریب خود اتکایی را بالامی برد و عملیات زراعی این محصول سبب اصلاح بافت خاک می‌شود، مواد عالی خاک را بالامی برد و آفات و علف‌های هرز را در مزرعه آبی کنترل می‌کند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان از خرید تضمینی محصول آفتابگردان روغنی خبر داد و گفت: اداره غله و خدمات بازرگانی این محصول را با قیمت تضمینی هر کیلو ۲ هزار و ۶۰۰ تومان از کشاورز خریداری می‌کند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار