فرماندار کرمانشاه گفت:یکی از دغدغه‌های جدی که همواره مطالبه مردم هم بوده، موضوع مقابله با خرده فروشان مواد مخدر است.
کد خبر: ۵۱۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 18 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرمانشاه،فضل الله رنجبر در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه از سال 93 مقابله با خرده فروشان مواد مخدر در دستورکار شورای مقابله با مواد مخدر شهرستان کرمانشاه بوده، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 117 مرکز عرضه مواد مخدر در شهرستان کرمانشاه پلمب و با صاحبان آنها برخورد جدی شده است.

رنجبر خواستار تداوم برخورد با خرده فروشان مواد مخدر شد و افزود: اگر ساز و کاری اندیشیده شود تا تعدادی از این اماکن برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه در موضوع مقابله با اعتیاد بکارگیری شوند، گام مهمی در جهت مقابله با مواد مخدر برداشته خواهد شد.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه موضوع مقابله با خرده فروشان مواد مخدر حرکتی ارزشمند و مورد قبول آحاد جامعه است، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های جدی که همواره مطالبه مردم هم بوده، موضوع مقابله با خرده فروشان مواد مخدر است.

وی در ادامه اشاره ای هم به اجرای طرح کرامت2 در محلات حاشیه ای شهر کرمانشاه داشت و بیان کرد: در قالب این طرح برنامه‌های بسیار خوبی در محلات آلوده و آسیب‌پذیر شهر کرمانشاه در دست اجراست و بسیج به عنوان یک ظرفیت خوب و ارزشمند به کمک شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرمانشاه آمده است.

رنجبر افزود: در اجرای این طرح معتادان همچون بیمارانی دیده می‌شوند که نیاز به درمان جسمی، روحی و روانی داشته و بعد از درمان هم به حال خود رها نمی‌شوند.

فرماندار کرمانشاه سپس با تاکید بر اینکه در موضوع مقابله با اعتیاد به دنبال عددهای بزرگ و آمارهای هزار نفری نیستیم، عنوان کرد: اگر بتوانیم 100 و یا حتی 50 نفر را در موضوع 

مقابله با اعتیاد خوب پایش کرده و آنها را با توانمندسازی کامل هدایت کنیم، می توانیم ادعا کنیم که در موضوع مقابله با اعتیاد خوب کار کرده‌ایم.

رنجبر اضافه کرد: یکی از آسیب‌های جدی کارهای مقابله ای در حوزه مبارزه با مواد مخدر این بوده که همواره به دنبال کار انبوه هستیم که مثلا آمار هزار نفری آموزش پیشگیری از اعتیاد داشته باشیم.

وی با اشاره به رشد خوب مراکز DIC و پایگاه های سلامت اجتماعی در دولت تدبیر و امید و رسیدن آن به عدد 100 پایگاه ابراز امیدواری کرد: این اقدام بتواند نقش مهمی در مقابله با اعتیاد داشته باشد.

رنجبر با تاکید بر اینکه در امر مقابله با مواد مخدر نباید شعار اجتماعی کردن را فراموش کنیم، اضافه کرد: باید مجموعه شهرداری برنامه‌های تبلیغی با رویکرد پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی در سطح شهر اجرا کند.

در این جلسه مصوب شد منطقه اطراف میدان آزادی شهر کرمانشاه به صورت شبانه روزی مورد پایش نیروی انتظامی و شهرداری قرار گیر
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار