مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: تعداد نابینایان در استان کرمانشاه به دلایل مختلفی مانند محرومیت های قبل انقلاب و بیمارهای جدید ناشی از زندگی شهرنشینی و عادات غذایی بالاتر از میانگین کشوری است و نیازمند برنامه ریزی های بلندمدت و همکاری دستگاه های دیگر است.
کد خبر: ۵۱۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 17 October 2017
به گزارش  خبرنگار خبرگزاری تابناک، دکتر امید قادری در مراسم روز جهانی عصای سفید که با حضور جمعی از روشندلان و مسئولان بهزیستی در محل اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در استان کرمانشاه 3 هزار ئ 796 نابینا و کم بینا وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: بهزیستی دستگاه تخصصی در خدمات دهی به جامعه معلولان و در این راستا اعتبار استانی برای خدمات دهی به جامعه هدف لحاظ نمی شود و اعتبارات کشوری نیز محدود است.

دکتر قادری تصریح کرد: طی یک ماه گذشته در هیئت دولت مصوب شد عصای سفید نابینایان به شکل جدیدی وارد قوانین راهنمایی و رانندگی شود و عصای سفید به معنی ایست تلقی می شود و ویلچر نیز جزو وسیله نقلیه محسوب شده است.

این مقام مسئول با بیان انیکه قانون جامع حمایت از معلولان نیز در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بازنگری است، گفت: با تصویب این قانون خدمات دهی به جامعه هدف افزایش می یابد به طوری که خانوارهای دارای 5 الی 6 معلول با افزایش مستمری روبه رو بوده و سقف وام اشتغال به مددجویان به 100 میلیون تومان می رسد.

وی اضافه کرد: در استان کرمانشاه 70 دانشجوی دانبینا موفق مشغول تحصیل در رشته های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند و 130 دانش آموز نابینا نیز تحت پوشش بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه عنوان کرد: امسال تاکنون 400 تن از مددجویان تحت پوشش وسیله کمک توانبخشی را دریافت کرده و مابقی مددجویان نیازمند این وسایل نیز ظرف 2 ماه آینده وسایل کمک توانبخشی لازم را دریافت خواهند کرد.

دکتر قادری عدم مهارت آموزی متناسب با معلولیت را از جمله مشکلات نابینایان اعلام کرد و گفت: بسیاری از مددجویان روشندل نیز توانسته با وجود سختی های بسیار کارآفرین موفق باشند و تحرک و پویایی آنها قابل تقدیر است.

وی از موفقیت و مدال آوری 70 تن از روشندلان کرمانشاهی در مسابقات ورزشی استان، کشوری و جهانی خبر داد که موجب افتخار استان هستند.

گفتنی است در این مراسم تعدادی از نابینایان موفق با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار