مديركل دفتر روستايي استانداري كرمانشاه گفت: براي اشتغال زايي در روستاهاي استان نيازمند توجه هرچه بيشتر به ايجاد صنايع تبديلي هستيم.
کد خبر: ۵۰۷۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 13 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازورابط عمومي و امور بين الملل استانداري كرمانشاه؛ مهندس خسرواني در جمع اهالي روستاييان بخش دلاهو بر نگاه ويژه دولت تدبير و اميد به موضوع اشتغال روستايي تاكيد كرد و گفت: دولت از محل صندوق توسعه ملي 5/1 ميليارد دلار براي ايجاد اشتغال روستايي در نظر گرفته است كه پيش بيني مي شود اعتباري بالغ بر 200 ميليارد تومان از محل منابع اين طرح به استان كرمانشاه اختصاص يابد. 

مديركل دفتر روستايي استانداري كرمانشاه ادامه داد: با استفاده از اين منابع، تسهيلات كم بهره اي به منظور حمايت از اشتغال روستايي در نظر گرفته شده كه روستاييان مي توانند از آن استفاده كنند.

وي با تاكيد بر اين نكته روستاهاي منطقه دالاهو از پتانسيل هاي بسياري در حوزه گردشگري برخوردارند در ادامه اظهار داشت: دفتر روستايي استانداري كرمانشاه جهت حمايت از برنامه هاي گردشگري در اين منطقه از آمادگي كامل برخوردار است. 

مديركل دفتر روستايي استانداري كرمانشاه تصريح كرد: براي اشتغال زايي در روستاهاي استان نيازمند توجه هرچه بيشتر به ايجاد صنايع تكميلي هستيم.

خسرواني ادامه داد: كشاورزان و باغداران بايد با پرهيز از خام فروشي محصولات كشاورزي، به دنبال ايجاد كارگاه هاي خانگي باشند.اين كار به ايجاد فرصت هاي شغلي تازه و افزايش 

سطح رفاه روستاييان كمك مي كند و از ميزان مهاجرت روستاها به حاشيه شهرها مي كاهد. 
خسروانی گفت: امسال فقط یک باغدار  در روستای زرده ۶۰۰ تن زیتون را فرآوری کرده است که در صورت توسعه این بخش می تواند رقیبی برای طارم و رودبار باشد‌.

وي در ادامه كارآفرينان و جوانان روستايي را به استفاده حداكثري از ظرفيت هاي مرزي استان در زمينه صادرات دعوت كرد و گفت: روستاييان اين منطقه با استفاده از ظرفيت همجواري با كشور عراق ضمن ايجاد فرصت هاي شغلي، زمينه هاي ورود ارز به كشور را فراهم سازند. 

مديركل دفتر روستايي استانداري كرمانشاه عنوان كرد: روستاييان با تاسيس تعاوني هاي روستايي به ايجاد صنايع تبديلي و فرآوري محصولات و برندسازي كالاي با كيفيت اين بخش اعم از انجير، زيتون و ... همت بگمارند.

خسرواني در پايان يادآور شد: مجموعه دفتر روستايي استانداري كرمانشاه در پيمودن اين راه در كنار روستاييان عزيز خواهد بود و از هيچگونه اقدامي جهت حمايت از فرصت هاي شغلي در روستاهاي استان دريغ نخواهد داشت.

خسرواني مديركل دفتر روستايي با همراهي بخشدار مركزي شهرستان دالاهو از روستاهاي بخش مركزي اين شهرستان بازديد كرد و از نزديك به بررسي وضعيت پروژه هاي عمراني و اقتصاد روستايي در روستاهاي اين بخش پرداخت.

وي همچنين با حضور در دو روستاي ژالگه و زرده از نزديك با پتانسيل هاي توليدي و اقتصادي اين روستاها و مشكلات كارآفرينان و توليدگران روستايي آشنا شد. وي در اين بازديد با 
گراميداشت ياد و خاطره ۲۷۰ شهید روستای زرده، برای جانبازان شیمیایی اين روستا - که در زمان جنگ توسط صدام بمباران شیمیایی شد- آرزوی سلامتی كرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار