مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه گفت:قریب به 23 هزار و 543 کانون در کرمانشاه علاوه بر کانون های تخصصی خانه های نور کانون های دانشگاهی و کانون های مصلی فعالیت می کنند.
کد خبر: ۵۰۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ 12 October 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزرای تابناک، طیب صفری مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کرمانشاه امروز 20 مهردر آیین افتتاحیه دوازدهمین جشنواره قرآن مدهامتان که در مجتمع فرهنگی نورالحسین برگزار شد،  افزود: 1211 مسجد در سطح استان وجود دارد که از این تعداد 543 مسجد یعنی حدود 41 درصد مساجد استان دارای کانون فرهنگی و هنری هستند.

وی  خاطر نشان کرد:  باید به سمتی برویم که هر مسجد صاحب یک کانون فرهنگی و هنری شود وبر اساس برنامه ششم توسعه نیز مکلف به راه اندازی کانون‌ها در تمامی مساجد شهرها و روستاهای بالای هزار نفر جمعیت هستیم که با این روند تا دو سال دیگر به این هدف می‌رسیم.


صفری  اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه مقرر شد که 25 درصد مساجد استان صاحب کانون فرهنگی و هنری شود که در حال حاضر 41 درصد مساجد ما دارای کانون هستند و 19 درصد از برنامه جلو هستیم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تصریح کرد:در سفر رهبر انقلاب به استان، اولین استانی بودیم که 200 میلیون تومان بودجه از محل دفتر مقام معظم رهبری برای فعالیت کانون‌های مساجد دریافت کردیم و مقرر شد هرساله مبلغی برای تجهیز کانون‌ها در اختیار ما قرار گیرد.

وی ابراز داشت: جشنواره "مُدهامتان" ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است که همزمان با استان کرمانشاه، دوازدهمین جشنواره در سراسر کشور در مهرماه برگزار می‌شود و برگزیدگان این جشنواره به مرحله کشوری آن که آذرماه سال جاری در استان خراسان رضوی برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار