معاون اجتماعی انتظامی استان با اشاره به اینکه يكي از راه های اساسی برای تحقق پيشگيري اجتماعي، آموزش هاي همگاني است، گفت: پليس با آگاهي از نقش قربانيان در بروز جرايم و آسيب هاي اجتماعي، اجراي برنامه هاي آموزش همگاني در دستور كار خود قرار داده است.
کد خبر: ۵۰۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 12 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمدرضا آمویی" در همایش تجلیل از فعالان حوزه اموزش همگانی عنوان کرد: هم زمان با ايجاد تغييرات و تحولات گسترده در عرصه هاي مختلف زندگي، پليس نيز مانند بسياري از سازمان ها و نهادهاي اجتماعي، برنامه ها و فعاليت هاي خود را در تمامي حوزه ها با اين تغييرات هماهنگ کرد.

وی افزود: اين كه در سال هاي اخير همواره از رويكرد جامعه محوري نيروي انتظامي سخن به ميان مي آيد، هرگز بدين معنا نيست كه فرماندهان ناجا در گذشته نسبت به مردم و جامعه خود بي اعتماد بوده اند؛ بلكه فلسفه ي استفاده از اين عنوان، افزايش نقش و مشاركت مردم در عرصه هاي مختلف اجتماعي بوده كه موجب شده است پليس براي برقراري مطلوب نظم و امنيت، توجه خود را بيش از پيش به حوزه ي پيشگيري اجتماعي معطوف کند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه يكي از راه های اساسی برای تحقق «پيشگيري اجتماعي»، آموزش هاي همگاني است، گفت: پليس با آگاهي از نقش قربانيان در بروز جرايم و آسيبهاي اجتماعي و با هدف كنترل و كاهش اين نقش كه به كاهش جرايم و ناهنجاري هاي اجتماعي منجر خواهد شد، اجراي برنامه هاي آموزش همگاني را از مدت ها قبل به دو شيوه ي حضوري و غير حضوري در دستور كار خود قرار داده است.

سرهنگ آمویی ادامه داد: با وجود اين كه فعاليت هاي آموزش همگاني در حال حاضر به راهبردي استراتژيك در ناجا تبديل شده است، اما بر ما پوشيده نيست كه اثربخشي اين فعاليت ها، نيازمند وجود بسترهاي مناسبي در سطح جامعه مي باشد كه متأسفانه هنوز در حد ايده آل فراهم نشده اند."آموختن"؛ شرط لازم براي رعايت هنجارهاي رسمي و غيررسمي

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آموزش های رسمی و غیررسمی توسط کارشناسان 
معاونت اجتماعی ارائه می شود، تصریح کرد: آموزش رسمی به آموزش هايي اطلاق مي شود كه توسط سازمان ها و نهادهاي مسئول، به صورت رسمي به افراد جامعه ارائه مي شود؛ در اين نوع از آموزش، ارتباط مشخص و تعريف شده اي بين آموزش دهنده و آموزش پذير وجود دارد و فلسفه ي آن بر مبناي پرورش فرد در جامعه است؛ همچنين مدت، محتوا و شرايط آموزش دهنده و آموزش پذير تابع ضوابط و مقررات خاص خود  است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: آموزش های غیر رسمی نیز به آموزش هايي گفته مي شود كه به رغم ضرورت آموختن آنها توسط عناصر اجتماعي، نهاد يا ارگان مشخصي مسئوليت آن را به طور رسمي عهده دار نیست.

سرهنگ آمویی در خصوص اهميت و ضرورت اجراي برنامه هاي آموزش همگاني توسط نيروي انتظامي، گفت: شرط لازم براي رعايت هنجارهاي رسمي و غيررسمي توسط عناصر هر جامعه اي، يادگيري و آموختن آن هنجارهاست؛ لذا در هر جامعه اي براي آموزش هنجارهاي رسمي، متولياني تعيين مي شوند تا اين رسالت را انجام دهند.

وی ادامه داد: انتظار بروز رفتارهاي مناسب و صحيح در هر جامعه اي، از طريق آموزش هايي برآورده مي شود كه همه عناصر آن جامعه را تحت پوشش قرار دهد، بنابراین هرچه بروز رفتار يا واكنش مورد نظر براي متوليان يك جامعه از اهميت بيشتري برخوردار باشد، ضرورت استفاده از آموزش همگاني در آن جامعه نيز بيشتر مي شود.

سرهنگ آمویی، افزايش آگاهي هاي جامعه  هدف، سازمان يافتگی، هدفمند بودن و رضايتمندي بيشتر افراد جامعه را از ویژگی های آموزش همگانی برشمرد و خاطرنشان کرد: هدف آموزش همگانی؛ تغيير نگرش و رفتار همه عناصر جامعه هدف و همچنين افزايش توانمندي آنان براي مقابله با جرايم و آسيب هاي اجتماعي است.

این مقام انتظامی افزود: كاهش فرصت هاي ارتكاب جرم، پيشگيري اجتماعي از بروز جرايم و آسيب ها، افزايش احساس امنيت و ارتقای منزلت اجتماعي پليس از اهداف کلان آموزش های همگانی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار