مسئولان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با حضور در یکی از مدارس ناحیه یک شهر کرمانشاه به تشریح نقش و اهمیت دامپزشکی در سلامت عمومی جامعه پرداختند.
کد خبر: ۵۰۷۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ 12 October 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، کارشناسان این اداره کل به مناسبت هفته دامپزشکی در جمع دانش آموزان یکی از مدارس شهر کرمانشاه و با هدف آشنا کردن این قشر با اهم فعالیت ها و اقدامات دامپزشکی و ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه حضور پیدا کردند.

در مراسمی که به همین منظور برگزار شده بود دکتر علیرضا حیدری مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن معرفی حرفه دامپزشکی و نقش آن در جامعه به مناسبت روز جهانی تخم مرغ نیز توصیه های بهداشتی در خصوص تخم مرغ ارائه کرد.

وی به نظارت های مجموعه دامپزشکی بر فعالیت واحدهای مرغ تخمگذار اشاره کرد و افزود: با توجه به نظارت های مستمر بر فعالیت تمام واحدهای تولیدی استان در این حوزه مصرف کنندگان می توانند با اطمینان خاطر از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی تخم مرغ مورد نیاز خود را تهیه و مصرف کنند.

این مقام مسئول از شهروندان خواست که از خرید تخم مرغ های بدون هویت خودداری کرده و در زمان خرید به مواردی همچون تارخ تولید و انقضا و نام شرکت تولید کننده دقت کرده و از خرید تخم مرغ هایی که خارج از یخچال نگهداریی می شوند خودداری کنند. مدت زمان ماندگاری تخم مرغ در یخچال صفر تا 4 درجه سانتی گراد حداکثر یک ماه است.

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه همچنین تصریح کرد: در 6 ماهه امسال 250 نمونه از واحدهای مرغ تخمگذار استان اخذ گردیده و از نظر بیماری های مختلف آزمایش شده اند.

وی با تاکید بر ملزم کردن واحدهای تولید تخم مرغ استان به هویت دار کردن تخم مرغ های تولیدی افزود: لازم است که شهروندان از خرید تخم مرغ از دست فروشان و دوره گردهای سیار با توجه مخاطراتی که برای سلامتی آنها دارد جدا خودداری کنند.

گفتنی است، بروشور و پوسترهایی در خصوص بیماری های مختلف مشترک بین انسان و دام نیز در این مراسم بین دانش آموزان برای ارتقای آگاهی آنان در این زمینه توزیع گردید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار