مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به آماده‌باش 30 پایگاه ثابت و سیار هلال احمر برای ارائه خدمات به زوار اربعین، گفت: پنج اردوگاه اسکان اضطراری با ظرفیت 10 تا دوازده هزار نفر نیز در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۵۰۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 09 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،محمدرضا امیریان، با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان مسئولیت کمیته امداد و نجات ستاد اربعین را بر عهده دارد، اظهار کرد: در این ایام تمام محورهای مواصلاتی استان که عبور زوار را از آنها داریم، تحت پوشش خدمات امدادی قرار خواهد گرفت.
ً
وی با اشاره به همکاری سایر دستگاه‌های امدادی از جمله اورژانس، پلیس راه و ...، افزود: در تمام راه‌ها از ورودی استان(کنگاور) تا مرز خسروی در هر 15 کیلومتر یک پایگاه امدادی برای ارائه خدمات مستقر خواهد شد.

مسئول کمیته امداد ونجات ستاد اربعین خاطرنشان کرد: خود هلال احمر به تنهایی 30 پایگاه در این مسیر خواهد داشت که 15 پایگاه آن ثابت و 15 پایگاه سیار و موقت است.

امیریان تعداد نیروهای هلال احمر که در این ایام پای کار خواهند بود را 500 نفر اعلام کردند که از امدادگران و یا کارمندان هلال احمر هستند و ادامه داد: 100 دستگاه خودرو امدادی هلال احمر نیز در این طرح در آماده‌باش هستند.

وی از آمادگی پایگاه امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه برای ایام اربعین هم خبر داد و عنوان کرد: دو فروند بالگرد در نظر گرفته شده که یکی برای حوزه قصرشیرین و دیگری برای سایر نقاط استان و حتی پیشتیبانی استان‌های هم‌جوار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تاکید کرد: طرح آماده‌باش امدادی با همکاری هلال احمر و سایر دستگاه‌ها از اول تا 22 آبان برای ارائه خدمات به زوار اربعین برقرار است.

امیریان تصریح کرد: در خارج از مرزهای استان و در کشور عراق نیز ارائه خدمات امدادی و درمانی توسط هلال احمر انجام خواهد شد و متولی آن بخش حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشور است و تمام مسیرهای منتهی به کربلا از چهار خروجی کشور را تحت پوشش خواهد داشت.

وی در خصوص مسئولیتی که در حوزه اسکان اضطراری زوار برای هلال احمر تعیین شده نیز یادآوری کرد: پنج اردوگاه با ظرفیت 10 تا 12 هزار نفر و با کلیه امکانات در نظر گرفته شده 
است.

به گفته این مسئول، از این تعداد سه اردوگاه برای زوار خارجی است که گاهی بدون مجوز قصد عبور از مرز را دارند و تا زمانی که تعیین تکلیف شوند نیازمند اسکان اضطراری هستند و دو اردوگاه نیز برای زوار ایرانی است.

امیریان محل این اردوگاه‌ها را در سه راهی نهاوند، دالاهو، قصرشیرین( دو اردوگاه) و مرز خسروی اعلام کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار