مسئول شورای عالی بیماران خاص و صعب العلاج استان کرمانشاه با اشاره به هزینه‌های کمرشکن درمان بیماران خاص و صعب العلاج، پیشنهاد داد: در راستای کمک به این بیماران هر نهادی بیماران مجموعه خود را تحت پوشش قرار دهد.
کد خبر: ۵۰۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 09 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا ، حسین بیگلری در دیدار با برخی مسئولین اداره کل آموزش و پرورش استان، با اشاره به وجود 36 هزار و 500 بیمار خاص و صعب العلاج در استان، گفت: هزینه این بیماران بسیار سنگین است و یک بیمار و خانواده او به تنهایی از عهده این مخارج برنمی‌آیند.

وی افزود: بطور مثال برخی بیماران سرطانی مجبور به تزریق آمپولهایی هستند که فقط در تهران وجود دارد و هزینه تزریق هرکدام از آنها حدود 1.5 میلیون تومان تمام می‌شود و این آمپول باید دو بار در ماه تزریق شود و از طرفی هزینه هر جلسه شیمی درمانی 400 هزار تومان است و قطعا یک کارمند ساده حتی اگر تمام حقوقش را بدهد، باز هم از عهده این مخارج برنمی‌آید.

بیگلری تصریح کرد: در همین راستا همه باید کمک کرده و تامین بخشی از هزینه‌های درمان این بیماران را برعهده بگیریم.

وی با اشاره به تشکیل انجمن‌های مختلف بیماران خاص و صعب العلاج از جمله انجمن دیابت، ام اس، هموفیلی و تالاسمی در استان، گفت: این انجمن‌ها با کمک‌های مردمی جان می گیرند و زمانی که کمک مردم و خیرین نباشد کاری از دست انجمن‌ها ساخته نیست.

مسئول شورای عالی بیماران خاص استان کرمانشاه با اشاره به پایین بودن رقم کمک‌های مردمی در کرمانشاه، گفت: توقع زیادی در این زمینه نیست چون کرمانشاه کار و تولید چندانی ندارد، اما در سطح اندک می توان کمک‌هایی داشت و با متمرکز کردن این کمک‌ها می توان کارهای بزرگی برای بیماران انجام داد.

وی به طرح محمدباقر قالیباف شهردار وقت تهران در سال‌های گذشته درمجموعه شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: در این طرح که با استقبال خوبی همراه شد مقرر شد که اگر نیروی 
شهرداری دچار بیماری خاص و صعب العلاج باشد، خود شهرداری با کمک سایر نیروها هزینه درمان او را تامین کرده و بیمار را به حال خود رها نکنند.

بیگلری تصریح کرد: ما به دنبال اجرای مشابه این طرح در کرمانشاه هستیم و پیگیریم تا با همکاری شورای شهر و شهرداری کرمانشاه این طرح نیکو و پسندیده را در کرمانشاه عمل کنیم.

مسئول شورای عالی بیماران خاص و صعب العلاج استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که این طرح در سایر نهادها نیز اجرایی شود. به طور مثال اگر دانش آموز یا معلمی دچار بیماری خاص و صعب العلاجی است، خود سیستم گسترده آموزش و پرورش با همکاری دانش آموزان و معلمان دیگر هزینه درمان این بیماران را تامین کنند.

وی در ادامه پیشگیری را مقدم بر درمان دانست و اظهار کرد: درسالهای گذشته طرح غربالگری درمیان دانش‌آموزان اجرا می شد که بر مبنای آن دانش آموزانی که احتمال داده می شد در سالهای آینده دچار بیماری‌های صعب العلاج از جمله دیابت و بیماری کلیوی می‌شوند شناسایی شده و اقدامات پیشگیرانه و درمانی برای آنها انجام می شد.

بیگلری با اشاره به توقف این طرح گفت: امیدواریم آموزش و پروش در این زمینه گام برداشته و با شناسایی دانش آموزان در معرض بیماری صعب العلاج، در جهت پیشگیری از روند بیماری و درمان آنها اقدام کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار