فرمانده انتظامی استان گفت: 157 برنامه در هفته ناجا پیش بینی شده است، وارائه خدمات مضاعف در حوزه پلیس های تخصصی، حضور کارشناسان نیروی انتظامی در مدارس و راه اندازی اتوبوس نظم و امنیت از جمله برنامه های هفته ناجا است.
کد خبر: ۵۰۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 05 October 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، سردار "منوچهر امان اللهی" در نشست خبری امروز (13 مهرماه) به مناسبت هفته نیروی انتظامی، افزود: پاسداری از ارزش های دینی و مذهبی، مردم داری و مشارکت جویی آحاد مردم برای ایجاد امنیت پایدار، از شاخص های اصلی برنامه های هفته ناجا هستند.

وی  خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سال جاری همانند سال های اخیر سیر کاهشی جرایم را در استان شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد:در نیمه ابتدای امسال در مجموع سرقت‌ها کاهش چهار درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است، البته این سیر کاهشی در سرقت‌های مهم بیشتر بوده و به 12  درصد رسیده است.

وی اظهار داشت: 50 باند سرقت در استان شناسایی و منهدم شده و در بحث کشفیات سرقت نیز پنج درصد افزایش داشته‌ایم و امسال 79 درصد سرقت‌ها در استان کشف شده است.

سردار امان اللهی اظهار داشت: در برخورد با شرارت، قمه کشی و چاقوکشی همواره کنترل، برخورد و تعقیب اراذل و اوباش را در استان و سایر استان‌ها پیگیر بوده‌‎ایم و این امر نقش بسیار محسوسی در کاهش اینگونه جرایم داشته است.

وی با اشاره به کاهش 42 درصدی شرارت‌ها و چاقوکشی در استان، گفت: امسال 42 نفر از اراذل و اوباش شاخص استان دستگیر شده و هم اکنون در زندان هستند.

فرمانده انتظامی استان در ادامه به موضوع تیراندازی‌ها در استان اشاره کرد و افزود: این تیراندازی‌ها در شان استان نیست و بسیاری از این موارد، تیراندازی کور و بی هدف است و عمدتاً بر اثر اختلافات خانوادگی صورت می‌گیرد.

سردار امان اللهی متذکر شد: پلیس برخورد با این جرم را در اولویت کار خود قرار داده و تیمی برای تعقیب و دستگیری افرادی که اقدام به تیراندازی می‌کنند تشکیل شده که در همین راستا امسال 139 نفر دستگیر شدند.

وی در ادامه از کشف 893 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان در نیمه ابتدای امسال خبر داد و اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 136 درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به شناسایی و انهدام 23 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان در نیمه ابتدای امسال، گفت: همچنین طی این مدت675 مرحله طرح پاکسازی در مناطق آلوده استان انجام شده که عمدتاً برخورد با توزیع کنندگان خُرد مواد مخدر در اولویت بوده است.

سردار امان اللهی تصریح کرد: در این طرح‌ها 125 واحد مسکونی و مغازه به جرم توزیع مواد مخدر پلمب و به نفع دولت مصادره شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری سه هزار و 302 خرده فروش مواد مخدر و معتادانی که عمدتاً مواد مخدر نیز به همراه داشتند در نیمه ابتدای امسال خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و 391 نفر خرده فروش مواد بوده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی استان در ادامه به آمار تصادفات استان نیز اشاره کرد و افزود: در سال جاری 6 هزار و 184 فقره تصادف در استان رخ داده و 229 نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند.

وی از کاهش پنج درصدی فوتی‌های تصادفات استان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در نیمه ابتدایی امسال 229 نفر کشته شدند که این میزان نسبت

سردار امان اللهی به رشد 86 درصد جرایم فضای مجازی استان در نیمه ابتدای امسال خبر داد و اظهار کرد: این میزان رشد با توجه به نوپا بودن پلیس فتا طبیعی است، همچنین امسال به همت پلیس فتا بیش از 98.2 درصد وقوع جرایم در فضای مجازی کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به آمار عملکرد پلیس امنیت عمومی هم اشاره کرد و گفت: امسال نیروهای این پلیس سه هزار و 652 مورد برخورد با صنوف متخلف داشته‌اند که از این تعداد دو هزار و 120مورد پلمب شده‌اند.

وی از برقراری 398 هزار و 860 تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 استان در نیمه ابتدای امسال خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 160 هزار تماس عملیاتی شده است.

امان اللهی در پایان از ارجاع هفت هزار و 762 فقره پرونده به مراکز مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد، 78 درصد پرونده‌ها به مصالحه رسیده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار