معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از طنین انداز شدن نوای "لبیک یا زینب(س)" در آستان مقدس هشت امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲ 03 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،حجت الاسلام مهدی توسلی  اظهار کرد: تجمع رهروان زینبی با نوای لبیک یا زینب(س) عصر امروز (یازدهم مهر) همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه شاخص استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

توسلی با بیان اینکه تجمع رهروان زینبی به‌ صورت ویژه برای بانوان برگزار می‌شود، زنان کرمانشاهی همزمان با سراسر کشور در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه نوای ماتم و عزا سرخواهند داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه سخنرانی، مداحی، سینه زنی و... را از برنامه‌های در نظر گرفته شده در تجمع رهروان زینبی عنوان کرد و از همه زنان مومن و ولایی استان کرمانشاه برای حضور در این مراسم معنوی دعوت کرد.

توسلی با بیان اینکه  تجمع رهروان زینبی در شهر کرمانشاه از ساعت 17 در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) تاق‌بستان برگزار خواهد شد، پیش‌بینی کرد: حدود دو هزار نفر از زنان شهر کرمانشاه در این مراسم معنوی حضور پیدا کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه هدف از برگزاری این تجمع‌ها را یادآوری عزاداری حضرت زینب(س) برای امام حسین (ع) و یاران با وفایشان عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به همزمان شدن روز سوم شهادت امام حسین(ع) با روز شهادت امام سجاد(ع)،اشاره ای هم به معروف بودن امام سجاد(ع) به عنوان سید الساجدین داشت و عنوان کرد: سجده خاضعانه ترین حالت بنده در برابر خداوند بوده و امام سجاد(ع) بواسطه سجده های طولانی خود به این عنوان معروف شده‌اند.

 وی عنوان کرد: در روایات آمده که سجده های ایشان به اندزاه ای طولانی می‌شده که خاک سجده ایشان به گل تبدیل می‌شد.

توسلی در ادامه از صحیفه سجادیه به عنوان زبور آل محمد(ص) یاد و اظهار کرد: صحیفه سجادیه حاوی مضامین تربیتی بسیار والایی بوده و یک منبع تربیتی غنی برای همه مردم به شمار می‌رود.

 وی تصریح کرد: امام سجاد(ع) به دلیل خفقانی که دستگاه بنی امیه در زمان امامت ایشان بوجود آورده بود، معارف غنی اهل بیت(ع) را از طریق دعا بیان می کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار