رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با اشاره به پنج ساله شدن رکود بازار مسکن در کرمانشاه، گفت: حدود هزار واحد بنگاه معاملات ملکی در کرمانشاه به دلیل رکود و نبود درآمد تعطیل شده است.
کد خبر: ۵۰۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ 02 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،محسن ملکی ، با اشاره به وضعیت بازار مسکن کرمانشاه در نیمه اول امسال، اظهار کرد: معتقدم بازار مسکن در این شش ماهه هیچ تغییری نداشته و رشدهای پنج و 10 درصدی که در خصوص رشد معاملات اعلام می‌شود، صحت ندارد.

وی ادامه داد: بنگاه‌های معاملات ملکی در دل بازار هستند و می‌بینند که معامله‌ای صورت نمی‌گیرد و بازار کساد است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با بیان اینکه رکود هم در بخش خرید و فروش و هم رهن و اجاره وجود دارد، تاکید کرد: بازار حتی نسبت به سال‌های گذشته کسادتر هم شده است.

به گفته این کارشناس بازار مسکن، در نیمه اول امسال بهای خرید و فروش خانه در کرمانشاه تغییری نداشته، اما کرایه خانه حدود پنج درصد گرانتر شده است.

ملکی زمان آغاز رکود در بازار مسکن را سال 92 اعلام کرد و یادآور شد: از سال 92 تاکنون هیچ دوران رونقی نداشته ایم.

وی دلیل رکود بازار مسکن را اشباع شدن بازار دانست و خاطرنشان کرد: در یک مقطعی بدون کار کارشناسی ساخت و سازها رونق گرفت و همه به سمت بساز و بفروشی رفتند.


ملکی از تاثیر پروژه‌های مسکن مهر هم بر اشباع شدن بازار یاد کرد و گفت: همه این عوامل باعث شده اکنون عرضه مسکن 10 برابر تقاضا باشد.

وی با اشاره به پایین بودن قدرت خرید مردم به عنوان عامل دیگر موثر بر رکود، یادآوری کرد: خانه گران است و مردم توان خرید آن را ندارند و کسی هم حاضر نیست ملک خود را زیر قیمت بفروشد.

به گفته ملکی از سوی دیگر شهرداری هم عوارض ساخت و ساز را بالا برده و بساز بفروش‌ها هم این عوارض را از جیب مردم می‌گیرند که خود عامل دیگری برای گرانی خانه است.

وی تصریح کرد: وام مسکنی که از آن یاد می‌شود هم به همه مردم داده نمی‌شود و اگر هم داده شود جوابگوی خرید یه واحد مسکونی نیست.

ملکی معتقد است، مجموعه این عوامل رکود بازار مسکن را به مشکل پیچده‌ای تبدیل کرده که حل کردن آن به این سادگی نیست.

وی از کاهش قابل توجه معاملات در بنگاه‌های معاملات ملکی کرمانشاه هم خبر داد و عنوان کرد: معاملات نسبت به سال 92 حدود 70 درصد کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با بیان اینکه در گذشته حدود دو هزار واحد صنفی معاملات ملکی در کرمانشاه داشتیم، تاکید کرد: اکنون حدود هزار واحد آنها به دلیل رکود و نبود بازار تعطیل شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار