مدیرکل امور کتابخانه‌های استان کرمانشاه از توزیع 500 تا 900 جلد کتاب کمک درسی در هر یک از کتابخانه‌های استان به مناسبت بازگشایی مدارس خبر داد.
کد خبر: ۴۹۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 23 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،معصومه حسنی خوانسار، با اشاره به آمادگی کامل کتابخانه‌های استان در آستانه بازگشایی مدارس، گفت: به طور معمول مراجعه به کتابخانه‌ها با آغاز سال تحصیلی رونق خاصی می‌گیرد.

وی افزود: در همین راستا تمامی کتابخانه‌ها محیط‌های خود را برای حضور دانش آموزان و علاقمندان کتاب آماده کرده‌اند و عمدتا منابع کمک درسی خود را افزایش داده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه تصریح کرد: در یک ماه اخیر برای هر کتابخانه بین 500 تا 900 جلد کتاب کمک درسی در تمام مقاطع تحصیلی تهیه شده است.

حسنی خوانسار با اشاره به وجود 80 کتابخانه در سطح استان گفت: در حال حاضر 50 هزار نفر که حدود 2.5 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، عضو کتابخانه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس استانداردها باید به ازای هر 100 نفر جمعیت هشت متر مربع فضای کتابخانه‌ای وجود داشته باشد، گفت: این درحالی است که در استان این میزان کمتر از دو متر مربع و چیزی در حدود 1.8 مترمربع است.

حسنی خوانسار تصریح کرد: بر همین اساس بر اساس استانداردها میزان فضای کتابخانه‌های استان باید به نسبت جمعیت موجود چهار برابر شود، اما در همین حد برای اعضای کتابخانه‌های استان کفایت می‌کند.

وی در خصوص کفایت سالن‌های مطالعه برای افراد کتابخوان، گفت: عمده مراجعین سالن‌های مطالعه دانش‌آموزان کنکوری هستند که فضاهای مطالعه فعلی کفایت تعداد بیشتر آنها را میکند.

حسنی خوانسار یادآور شد: هم اکنون یک میلیون و 200 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است.

 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار