اولین کنگره ملی شعر عاشورایی "دروازه قافله عشق" نیمه اول آبان با حضور شاعران برجسته کشوری در شهرستان کنگاور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۹۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ 23 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ، با اشاره به اعلام فراخوان اولین کنگره ملی شعر عاشورایی "دروازه قافله عشق" در تیرماه سال جاری، گفت: مهلت ارسال آثار به این کنگره تا 10 مهرماه ادامه دارد.

وی از برگزاری این کنگره ملی در شهرستان کنگاور خبر داد و اظهار کرد: از آنجا که کرمانشاه استانی در مسیر عبور عتبات عالیات است و شهرستان کنگاور اولین شهرستان ورودی و اولین شهرستان میزبان زائران عتبات است، تصمیم بر این گرفته شد این کنگره ملی با نام  "دروازه قافله عشق" نامگذاری شده و برگزاری آن در شهرستان کنگاور باشد.

جعفری با بیان اینکه کنگره‌های ملی متعددی در زمینه شعر عاشورایی در کشور برگزار شده و می‌شود، گفت: این کنگره اولین کنگره ملی شعر عاشورایی در کرمانشاه است که با نام "دروازه قافله عشق" نامگذاری شده است.

وی افزود: تعدد کنگره‌های ملی در این زمینه مشکلی ایجاد نمی‌کند و باید برگزاری کنگره های اینچنینی در راستای تقویت هنر و فرهنگ عاشورایی و جریان‌سازی در این زمینه افزایش یابد.

وی به ظرفیت‌های بسیار کرمانشاه در حوزه شعر اشاره کرد و افزود: کرمانشاه را به لحاظ توانایی شاعران آن "شیراز دوم" می‌نامند و این پتانسیل بالا یکی از دلایل برگزاری این کنگره در کرمانشاه است.

جعفری از ارسال بیش از 60 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره خبر داد و اظهار کرد: تلاش داریم دبیرخانه دائمی کنگره را در شهرستان کنگاور راه‌اندازی کنیم تا در سالهای آتی برگزاری این کنگره در استان استمرار یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به برگزاری این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه، گفت: محورهای بخش اصلی کنگره شامل صفات و فضائل امام حسین(ع)، در باب قیام کربلا، طفلان حضرت زینب (س)، طفلان حضرت مسلم (ع)، یاران امام حسین(ع)  و شهدای دشت کربلا و سایر مفاهیم مرتبط با قیام کربلا (به زبان فارسی و کُردی) می‌باشد.

وی افزود: همچنین در بخش ویژه علاقمندان می‌توانند آثار خود را با موضوع «ایثار و شهادت با تاکید بر شهدای مدافع حرم (به زبان فارسی و کُردی)» ارسال کنند.

جعفری با بیان اینکه شرکت در کنگره محدودیت سنی ندارد، گفت: تمام سبک‌ها و قالب‌های شعری در این کنگره پذیرفته می‌شود و هر شاعر می‌تواند در هر بخش سه اثر ارائه کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در پایان از علاقمندان خواست جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی کنگره به آدرس www.kgvr.farhang.gov.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلگرامی 09186187715 ارتباط برقرار کنند.


 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار