معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گفت:یکی از مزایای کشت پاییزه چغندرقند صرفه جویی در مصرف آب و استفاده از آب سبز همچنین جلوگیری از تعطیلی کارخانه های قند است.
کد خبر: ۴۹۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 21 September 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در جمع مدیران گفت: یکی از شاخص هایی که مدیران جهاد کشاورزی را توانمند ساخته؛ آشنایی با فرهنگ و مدیریت جهادی است که در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال آن را در سر لوحه کاری خویش قرار داده اند.

وی به اقدامات و برنامه ریزی در حوزه کشت کلزا در استان پرداخت و افزود: توسعه کشت کلزا با همت و مدیریت جهادی و به منظور تامین امنیت غذایی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت که در این راستا آشنایی کشاورزان با کشت اقتصادی کلزا  و ترویج این محصول انجام شد که نتیجه ی این اقدامات در سال گذشته دیده شد که سطح برداشت کلزا در استان سه و نیم برابر شد؛ البته اقدامات سازمان همچنان ادامه دارد.

وی بازدیدهای کشاورزان از مزارع کلزا، برگزاری دوره های آموزشی، ورود ریزدانه کارها و تسهیلات ارزان قیمت به کشت کلزا، تامین نهادشها بخصوص ارقام با کیفیت اروپایی و... را از این جمله اقدامات برشمرد.

وی در ادامه تولید شکر را یکی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد و خاطرنشان کرد: کشت پاییزه چغندر قند در مناطق گرمسیری در دستور کار قرار گرفته است.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار