معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري گفت: طبق تفاهم نامه هاي صورت گرفته با استان كرمانشاه، 20 شركت و كارگاه توليدي پوشاك در استان راه اندازي مي گردد كه با فعاليت اين كارگاه ها زمينه ايجاد اشتغال بيش از 1500 نفر فراهم مي شود.
کد خبر: ۴۹۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹ 20 September 2017
به گزارش  خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس رضا رحيمي امروز در جلسه اي به منظور ايجاد هماهنگي لازم بين دستگاه هاي اجرايي در راستاي تفاهم نامه اجراي طرح توليد پوشاك در مناطق روستايي استان، افزود: استان كرمانشاه در زمينه توليد پوشاك داراي استان توانمندي است همان گونه كه اجراي اين طرح در بعضي از شهرستان ها از جمله اسلام آباد غرب و صحنه با توفقيات خوبي همراه بوده است.

وي با اشاره به برنامه ريزي هاي انجام شده در اجراي طرح توليد پوشاك براي ايجاد 1500 نفر در استان تصريح كرد: با اجراي اين طرح بستر خوبي براي اشتغالزايي فراهم مي شود و حتي با فعاليت و تلاش بيشتر مي توان اين رقم اشتغالزايي را با توجه به ظرفيت هاي موجود افزايش داد.

وي سازمان برنامه و بودجه، شركت شهرك هاي صنايع كوچك، بانك كشاورزي، انجمن صنايع پوشاك ايران و سازمان صنعت معدن و تجارت را از جمله ارگان ها و دستگاه هاي ذيربط در پيگيري اين طرح عنوان كرد و گفت: در اين كارگروه آماده هستيم كه از ظرفيت انجمن صنايع پوشاك ايران از جمله برند هاكوپيان استفاده كنيم تا طرح با موفقيت بيشتري در استان همراه گردد.

وي همچنين به نقش ارائه آموزش از سوي اداره فني و حرفه اي استان در اجراي اين طرح اشاره كرد و گفت: بحث آموزش به متقاضيان و جويندگان كار در اين بخش يكي از نكات بسيار مهم و اساسي است كه اداره كل فني و حرفه اي استان بايد در اين زمينه برنامه هاي اجرايي خود را دنبال كند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاند اري همچنين خواستار دعوت از كارآفرينان توانمند در حوزه روستايي با همكاري دفتر روستايي استانداري شد و گفت: بايد از كارآفرينان و سرمايه گذاران خلاق و توانمند كه تعداد آن هم در استان زياد است براي اجراي اين طرح دعوت كرد لذا دفتر روستايي استانداري به لحاظ ارتباط كاري خود در روستاها بايد موضوع پوشاك روستايي را جهت كارآفريني مورد پيگيري قرار دهد.

مهندس رحيمي با اشاره به تخصيص تسهيلات اين طرح به صورت كم بهره گفت: بايد با دقت تمام تلاش شود تا اين تسهيلات به كارآفرينان خلاق و توانمند جهت اشتغالزايي واگذار شود زيرا اين مهم علاوه بر اينكه موجب كاهش مشكل بيكاري در جامعه مي گردد از سوي ديگر مانع از رشد تورم در جامعه خواهد شد.

وي با اشاره به برنامه هاي دولت براي كارآفريني و اشتغالزايي در جامعه اظهار داشت: ما در استان كرمانشاه با تمامي جديت و تلاش در جهت ايجاد اشتغال پايدار گام برمي داريم لذا دستگاه هاي اجرايي نيز بايد در اين زمينه جديت و نظارت كامل داشته باشند.

وي همچنين خواستار تعيين و تكليف و مشخص شدن چارچوب اجراي سريع اين طرح در استان شد و گفت: بايد مدل اجراي اين طرح هر چه سريعتر عملياتي شود و در همين راستا می توان در كرمانشاه 4 كارگاه، اسلام آبادغرب، پاوه و ستقر هر كدام2 كارگاه و در بقيه شهرستان ها يك كارگاه طرح توليدي پوشاك ايجاد كرد لذا دستگاه هاي اجرايي ذيربط با تمامي توان به دنبال اجراي برنامه هاي اين طرح باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار