معاون اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: طرح "سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیرایرانی" در این استان اجرا و به فرزندان آنها کارت هویت داده می‌شود.
کد خبر: ۴۹۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ 18 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،امین‌الله سلیمانی ، با اشاره به طرح سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیر ایرانی در کرمانشاه اظهار داشت: با اجرای این طرح  به فرزندان حاصل از این ازدواج کارت هویت داده می‌شود.
 
معاون اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس قانون فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی نمی‌توانند شناسنامه بگیرند و فاقد هویت هستند.
 
سلیمانی از ارائه لایحه‌ای از سوی وزیر تعاون به دولت خبر داد و افزود: در راستای هویت‌دار شدن این افراد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی لایحه‌ای به دولت ارائه داده است.
 
وی با اشاره به مزایای این طرح برای این افراد، بیان کرد: براساس این کارت هویت این فرزندان می‌توانند در مدرسه ثبت‌نام کرده و دفترچه بیمه دریافت کنند.
 
معاون اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این طرح در کرمانشاه آغاز شده است، عنوان کرد: در مرحله نخست تنها کار سرشماری انجام می‌شود.
 
سلیمانی افزود: این طرح شامل همسران یعنی مردان غیرایرانی که تابع مقررات خود هستند نمی‌شود و فقط برای فرزندان آنها است.
 
وی از آغاز این طرح در سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: از شهروندانی که دارای همسر غیر ایرانی هستند تقاضا می‌شود کد ملی خود را به شماره 2000159 ارسال کرده تا در سامانه ثبت شود.
 
معاون اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اظهار کرد: با تصویب لایحه حمایتی دولت برای فرزندان این قشر کارت هویت صادر و امکان تحصیل آنها فراهم می‌شود و می‌توانند یارانه دریافت کنند.
 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار