سرپرست فرمانداری گیلانغرب با اشاره به آمادگی مرز سومار برای تجمیع صادرات سایر مرزها در اربعین گفت: روزانه بیش از ۲۰۰ کامیون کالا از طریق بازارچه سومار به عراق صادر می‌شود.
کد خبر: ۴۹۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ 18 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،فرهاد همتی، با اشاره به اینکه اکنون روزانه بیش از 200 کامیون کالا از طریق بازارچه سومار به کشور عراق صادر می‌شود اظهار داشت: تمامی تمهیدات لازم جهت انتقال محموله‌های صادراتی دیگر مرزها به بازارچه سومار در ایام اربعین اندیشیده شده و آمادگی تجمیع صادرات از طریق مرز سومار وجود دارد.

وی عنوان کرد: پس از گذشت دو سال از عمر فعالیت بازارچه سومار تاکنون یک میلیون و 70 هزار تن انواع کالا در 56 قلم به ارزش 542 میلیون دلار توسط 52207 دستگاه کامیون از طریق بازارچه سومار به کشور عراق صادر شده است.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: به منظور ایجاد امکانات رفاهی لازم در بازارچه عملیات اجرایی ساخت مهمانسرا و خوابگاه در این بازارچه آغاز شده و از 40 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و علاوه بر آن 20 باب دفاتر تجار هم تکمیل شده و آماده واگذاری هستند.

وی با اشاره به اینکه شعبه بانکی موجود نیز از باجه به شعبه ارتقا یافته و اکنون در هر مورد عملیات بانکی تا سقف 150 میلیون ریال در محل بازارچه انجام می‌شود افزود: طرح توسعه بازارچه برای ایجاد بارانداز، ساماندهی رودخانه مجاور با ایجاد دیوار حائل، محوطه‌سازی و ایجاد درمانگاه نیز در دستور کار قرارگرفته و امسال نهایی می‌شوند.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب از برنامه‌های جدید در راستای توسعه بازارچه سومار خبرداد و گفت: کارشناسان دفتر معاون اول رئیس جمهور با حضور در محل بازارچه سومار آخرین 

وضعیت فعالیت این بازارچه را به منظور نهایی کردن موضوع رسمی شدن مرز سومار از طریق هیئت دولت مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

همتی افزود: با توجه به تشریح وضعیت شهرستان، تبیین مزیتهای نسبی بازارچه سومار و بیان مطالبات و توقعات بحق مردم منطقه این موضوع با نظر مثبت هیئت اعزامی همراه شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار