استاندار ایلام گفت: سطح زیر کشت چغندرقند در استان ایلام 150 هکتار است سالانه حدود 9 هزار تن محصول از این زمین ها برداشت می شود که بر اساس ارزیابی کارشناسان می توان این سطح زیر کشت را تا چهار هزار هکتار افزایش داد.
کد خبر: ۴۹۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 14 September 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید افزود: با توجه به اینکه زمین های شهرستان دهلران برای توسعه کشت این محصول از مزیت نسبی برخوردار است در مذاکراتی که با صندوق بازنشستگی کشور صورت گرفت موافقت شد یک واحد کارخانه قند در منطقه دشت عباس دهلران احداث شود.
 
وی تاکید کرد: احداث این کارخانه می‌تواند در بهبود شرایط اقتصادی، توسعه کشاورزی و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در استان تأثیرگذار باشد.
 
استاندار ایلام یادآور شد: چغندر قند در مناطق جنوبی ایلام به صورت پاییزه و در مناطق شمالی در فصل بهار کشت م یشود و همین مزیت نیز می تواند به فعالیت کارخانه قند در طول سال کمک کند.
 
مروارید اضافه کرد: کشت پاییزه چغندرقند علاوه بر صرفه اقتصادی برای کشاورزان، میزان آب کمتری نیاز دارد و نقش بسیار مهمی در تقویت و حاصلخیزی خاک مزارع را به همراه دارد.
 
وی گفت: کارخانه قند به عنوان یک صنعت پایه می تواند صنایع جانبی را نیز به همراه داشته باشد که در صورت ایجاد این کارخانه برای بیش از 2 هزار نفر از ساکنین منطقه شغل ایجاد می شود.
 
شهرستان دهلران در 220 کیلومتری جنوب ایلام با در اختیار داشتن 100 هزار هکتار زمین کشاورزی نیمی از محصولات کشاورزی این استان را در سال تولید می کند، با بهره برداری از سامانه گرمسیری و همچنین انتقال آب از سد کرخه و آبی شدن بخش مهمی از اراضی کشاورزی این شهرستان، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان، تولید محصولات کشاورزی نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار