مدیرجهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه از پیش‌بینی کشت ۴۵۰۰ هکتار کلزا در شهرستان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۴۹۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵ 13 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان کرمانشاه، نوربخش حاتمی از پیش‌بینی کشت ۴۵۰۰ هکتار کلزا در شهرستان کرمانشاه خبر داد و گفت: سطح زیر کشت محصول کلزا در سال زراعی گذشته در این شهرستان ۹۸۰  هکتار بوده که از این سطح۲ هزار و ۵۵۰ تن دانه روغنی کلزا برداشت شد.

وی تصریح کرد: کاشت، داشت و برداشت این محصول در شهرستان به صورت مکانیزه انجام می‌شود و یک سوم مزارع نیز به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز هستند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه، تأمین دستگاه‌های کاشت و برداشت، توزیع نهاده های کشاورزی لازم، بکارگیری کارشناسان ناظر و نظارت آن ها بر عملیات کاشت و داشت را از جمله خدمات مهم ارائه شده به کشاورزان این شهرستان اعلام کرد.

لازم به ذکر است؛ کلزا به عنوان یک گیاه مناسب روغنی برای کشت در شرایط آب و هوایی استان مورد توجه قرار گرفته و با توجه به شرایط دما و رطوبت، کاشت پاییزه این گیاه دراین 

شهرستان به راحتی امکان‌پذیر است و این محصول با داشتن ریشه‌های عمیق و راست خود قادر به شکستن لایه‌های نفوذ ناپذیر خاک بوده و سبب افزایش عمق خاک زراعی می‌شود و نقش مهمی در تناوب زراعی، کنترل علف‌های هرز سخت جان و افزایش عملکرد محصول گندم در کشت بعدی زمین خواهد شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار