عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم دولت در رابطه با حذف برچسب قیمت از کالاهای استراتژیک به هم ریختگی در بازار را به دنبال دارد.
کد خبر: ۴۹۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ 11 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا ، با اشاره به حذف بر چسب نرخ بر روی محصولات غذایی اظهار داشت: تصمیم دولت در رابطه با حذف 
برچسب قیمت از کالاهای استراتژیک به هم ریختگی در بازار را به دنبال دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر قیمت کالا روی اجناس درج نشود اثرات و تبعات بسیار منفی دارد گفت: یکی اینکه به هم ریختگی بازار را به دنبال دارد و هر فروشنده بر اساس عرضه و تقاضا به هر قیمتی که بخواهد کالای خود را می فروشد.

حسینی‌کیا با بیان اینکه به خصوص تبعات منفی این امر در مناطقی که دسترسی آسان به فروشگاه‌های متعدد وجود ندارد عنوان کرد: در واقع ظرفیت تضییع حقوق مردم در این امر بسیار فراهم است به طور مثال در یک محله‌ای که یک فروشگاه وجود دارد در آن منطقه آن فروشگابه هر قیمتی که بخواهد کالای خود را به فروش می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه وقتی قیمت کالا روی اجناس وجود دارد نظارت بیشتری بر روی قیمت کالاها در آن فروشگاه‌ها به وجود می‌آورد افزود: در صورت درج قیمت نرخ بر روی اجناس اگر کسی به قیمت بیشتری جنس خود را بفروشد قابلیت پیگیری بیشتری از سوی نهادهای نظارتی وجود دارد.

نماینده مردم سنقروکلیایی با اشاره به اینکه در این رابطه سازمان عریض و طویلی به نام سازمان تعزیرات حکومتی داریم گفت: در عمل عمده کار این سازمان نظارت بر قیمتها و مبارزه باگران‌فروشی است که با اجرای طرح حذف برچسب قیمت از کالاهای استراتژیک از سوی دولت خاصیت این نهاد بزرگ هم از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه از طرفی اگر نرخ کلا بر روی اجناس درج نشود بحث مالیات آنها به چه قیمتی محاسبه شود بیان کرد: در آن صورت موضوع مالیات و ارزش افزوده کالا مشخص نیست و هر کسی به هر قیمتی که بخواهد جنس را می‌فروشد.

حسینی‌کیا با اشاره به اینکه به نظر می‌آید دولت باید برای اجرای این طرح یک کار کارشناسی انجام دهد عنوان کرد: زیرا در صورت اجرای این طرح اگر کسی از نرخ عمده قیمتها شکایت کند سازمان تعزیرات بر اساس چه شاخصی می‌خواهد با متخلفان برخورد کند.

وی با بیان اینکه دولت با اجرای این طرح در واقع این شاخص نظارت را از بین خواهد برد بیان کرد: این طرح دچار اشکالات فراوانی است و امیدواریم دولت با یک کار کارشناسی شده و مناسب امنیت روانی جامعه را از بین نبرد و شرایطی به وجود نیاورد که مردم احساس هرج و مرج کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی درج قیمت بر روی کالا‌ها را سبب ایجاد امنیت روانی در جامعه دانست و اظهار کرد: حذف برچسب قیمت از روی کالاها نه تنها مشکلاتی را در بحث نظارتی ایجاد می‌کند، بلکه مشکلاتی را نیز بین مشتری و فروشنده ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه حذف برچسب قیمت از کالاهای استراتژیک باعث رواج دلال بازی در کشور می‌شود گفت: با این طرح ثبات قیمت‌گذاری کالاها در کشور به هم می‌ریزد و فضا برای حضور سوء استفاده‌کنندگان برای ایجاد گرانی در بازار غذایی نیز فراهم می‌شود.

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درج قیمت بر روی محصولات غذایی موجب پایداری نرخ در این بازار استراتژیک می‌شود عنوان کرد: تنها مزیت حذف قیمت از روی اجناس این است که قیمت آنها براساس عرضه و تقاضای بازار تعیین شود که ممکن است سبب تعدیل قیمت اجناس شود.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار