کارشناس مسئول آموزش و پرورش عشایری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته 8880 دانش آموز در مدارس عشایری استان مشغول به تحصیل بودند، پیش بینی کرد: امسال نیز همین تعداد دانش آموز در مدارس عشایری استان مشغول به تحصیل شوند.
کد خبر: ۴۹۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 11 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،خداداد وحیدی‌فر ، اظهار کرد: سال گذشته 6812 دانش آموز در مقطع ابتدایی، 1523 دانش آموز در مقطع متوسطه اول و 545 نفر در مقطع متوسطه دوم در مدارس مناطق عشایری استان مشغول به تحصیل بودند.

وی با بیان اینکه اغلب دانش آموزان مناطق عشایری پس از اتمام دوره ابتدایی به دلایل مختلفی قادر به ادامه تحصیل در مقطع بالاتر نیستند، اظهار کرد: تعدادی از دانش آموزان به ویژه دانش آموزان دختر به دلیل ازدواج، مسائل فرهنگی، اقتصادی و ... ادامه تحصیل نمی‌دهند.

کارشناس مسئول آموزش و پرورش عشایری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه  با اشاره به اینکه حد نصاب تعداد دانش آموزان برای تشکیل کلاس و مدرسه در مناطق عشایری بین پنج تا هفت نفر است، بیان کرد:  تلاش شده حتی با وجود چهار نفر دانش آموز در یک منطقه نیز کلاس درس تشکیل شود  تا دانش آموزی  از تحصیل باز نماند.

کارشناس مسئول آموزش و پرورش عشایری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه کرد: آموزش وپرورش عشایری استان تلاش می کند تا بستر لازم برای حضورهمه دانش آموزان را در مقاطع بالاتر فراهم کند.

وحیدی‌فر پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی در آموزش و پرورش عشایری استان کرمانشاه را بیش از 98 درصد اعلام کرد.

این مسئول  تعداد دانش‌آموزان دختر و پسر مناطق عشایری در دوره ابتدایی را تقریبا برابر عنوان کرد و افزود: در مقطع متوسطه تعداد دانش آموزان پسر  بیشتر از دختران است.

وحیدی فربا اشاره به اینکه در هر سه مقطع تعداد 1031 نفر در آموزش و پرورش عشایری استان کرمانشاه مشغول خدمت به دانش آموزان هستند، اظهار کرد: هیچ کمبودی از جهت تامین معلم در مناطق عشایری وجود ندارد، ضمن اینکه در صورت کمبود نیز با استفاده از ظرفیت های موجود همچون سربازمعلم کمبودها برطرف می‌شود.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش عشایری استان کرمانشاه در سه سال گذشته رتبه برتر کشور را در حوزه پوشش تحصیلی و اجرای برنامه‌ها در مناطق عشایری به خود اختصاص داده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار