مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان کرمانشاه گفت:طی سال‌جاری 473 فقره پرونده قاچاق کالا تشکیل شده که در مقایسه با سال گذشته 31 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۴۹۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 10 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،برومند میرزایی‌پور، اظهار داشت: سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به عنوان امین دولت یکی از حلقه‌های مبارزه با قاچاق کالا است.

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان کرمانشاه گفت: طی سال‌‌جاری 473 فقره پرونده قاچاق کالا تشکیل شده که در مقایسه با سال گذشته 31 درصد کاهش داشته است.

وی یکی از وظایف این سازمان را امحای کالاهای قاچاق سلامت محور عنوان کرد و گفت: امحای این گونه کالاها پس ازطی مراحل قانونی با حضور نماینده دادستان و سایر مراجع ذی‌ربط انجام می‌شود.

میرزایی‌پور با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر 20 تن کالای قاچاق بالغ به ارزش ریالی 2 میلیارد و 683 میلیون و 112 هزار ریال کالا معدوم شده است، ادامه داد: طی سال‌جاری تاکنون چهار مرحله انهدام کالا انجام شده که بالغ بر 17 تن کالا به ارزش ریالی 8 میلیارد و 803 میلیون ریال کالا معدوم شده است.

به گفته این مسؤول، معضل قاچاق کالا علاوه بر آثار مخربی که بر اقتصاد کشور دارد موجب رکود بازار و افزایش بیکاری می‌شود.

وی از مسؤولان خواست توجه کاملی بر مسئله قاچاق کالا داشته باشند و اضافه کرد: افزایش استاندارد‌سازی، بالا بردن کیفیت محصولات تولید داخل، تثبیت نرخ  ارز، برقراری نظام تعرفه 
مناسب از سوی گمرکات، ممنوعیت ورود کالا‌های خارجی و ایجاد اشتغال در مناطق مرزی از جمله راهکارهای مناسب برای پیشگیری از قاچاق کالا است.

میرزایی‌پور در خصوص راهکارهای مقابله‌ای با قاچاق کالا، بیان کرد: تجهیز و تقویت یگان‌های نظامی به نیروهای انسانی و امکانات، مبارزه جدی با باندهای سازمان یافته و کلان، تصویب قانون بازدارنده، بازبینی در قوانین قاچاق کالا، کنترل مرزها با استفاده از تجهیزات مدرن، نصب و راه‌اندازی تجهیزات پیشرفته در ورودی گمرکات باید در دستور کار باشد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار