یک فیزیوتراپیست با تاکید بر استفاده از کوله پشتی به جای کیف‌های یک طرفه توسط دانش آموزان، گفت: با این حال بهتر است دانش آموزان از حمل کوله پشتی برای طولانی مدت خودداری کنند.
کد خبر: ۴۹۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 10 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،دکتر مرتضی عزیزیان ، انحراف راستای بدن دانش‌آموزان را از مهم‌ترین آسیب‌های کیف‌های یک طرفه دانست و عنوان کرد: والدین باید در انتخاب کیف برای فرزندان خود دقت کافی را داشته و کوله‎‌پشتی های مناسب را جایگزین کیف‌های یک طرفه کنند.

وی با بیان اینکه انحراف و آسیب‌های ستون مهره‌ها و شانه از مشکلات اصلی کیف‌های یک طرفه در دانش آموزان است، گفت: متاسفانه این کیف‌ها در بلندمدت با انحراف راستای بدن، بیشتر مفاصل از جمله زانو را درگیر کرده و با فشار آوردن به استخوان‌ها، عارضه‌های اسکلتی را در پی خواهد داشت.

عزیزیان با اشاره به ویژگی‌های کوله پشتی مطلوب گفت: بندهای کوله پشتی باید به اندازه کافی پهن بوده و پهنای آن به اندازه پهنای کف دست دانش آموز باشد.

وی به وزن مناسب کوله‌پشتی هم اشاره کرد و افزود: وزن کوله پشتی دانش آموزان باید معادل حداکثر 20 درصد وزن خود دانش‌آموز باشد.

این فیزیوتراپیست در ادامه با بیان اینکه قدرت حمل کوله پشتی در افراد با جثه‌های مختلف متفاوت است، گفت: بطور کلی بهتر است دانش آموزان از حمل کوله پشتی به مدت زیاد خودداری کرده و کیف و وسایل خود را در مدرسه در داخل کمدهای مخصوص نگهداری کنند تا مجبور به حمل آن‌ها نباشند، زیرا حمل طولانی‌مدت کوله‌پستی نیز می‌تواند عوارض اسکلتی به دنبال داشته باشد، بویژه اگر کوله‌پشتی سنگین نیز باشد.

وی جنس را از دیگر معیارهای مهم در هنگام خرید کوله پشتی عنوان کرد و گفت: از آنجایی که بعضی از کوله پشتی‌ها جنس مناسبی نداشته و با تعریق فرد، مشکلات پوستی ایجاد می‌کنند، انتخاب جنس مناسب برای جلوگیری از ایجاد حساسیت‌های پوستی نکته‌ای است که باید به آن توجه شود‌.

عزیزیان تصریح کرد: ارتفاع کوله پشتی هم باید بگونه ای تنظیم شود که بالای لگن و روی مهره‌های پشتی و سینه‌ای قرار گیرد.

وی افزود: همچنین شل نبودن کوله پشتی و میزان بودن ارتفاع بندهای آن از دیگر نکات قابل توجه در استفاده از کوله پشتی‌ها است.

این فیزیوتراپیست، طرز راه رفتن ناصحیح و همچنین بی تحرکی را از دیگر مشکلات جسمانی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: وجود این مشکلات در کنار استفاده از کیف‌های نامناسب باعث دامن زدن به مشکلات اسکلتی و عضلانی در بزرگسالی می‌شود که هزینه های بالایی را به حوزه بهداشت و درمان تحمیل می‌کند.

عزیزیان در پایان با اشاره به اینکه داشتن آمادگی جسمانی بالا از آسیب‌های وارده ناشی از راه رفتن نامناسب و یا استفاده از کیف های یک طرفه جلوگیری می‌کند، از دانش آموزان خواست تا با قرار دادن یک برنامه ورزشی مناسب در زندگی خود از این معضلات جلوگیری کنند‌.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار