عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: هدف اصلی نظام‌های استکباری دنیا از نسل‌کشی مسلمانان میانماری تضعیف نظام‌های اسلامی و مسلمانان سراسر دنیا است.
کد خبر: ۴۹۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 10 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا​ با محکومیت فجایع غیرانسانی در میانمار اظهار داشت: هدف اصلی دشمنان و نظام‌های استکباری دنیا از ایجاد کشتار فاجعه‌آمیز مسلمانان میانمار تضعیف نظام‌های اسلامی و مسلمانا سراسر دنیا است.

حسینی‌کیا اختلاف‌افکنی در بین مسلمانان را از دیگر اهداف دشمن در این رابطه دانست و گفت: این نظام استکبار درصدد هستند تا بتواند به راحتی به کشتار و‌ جنایت علیه کشورهای اسلامی دست بزنند.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش دارند این جنایت علیه مسلمانان به وسیله خود مسلمانان علیه هم شکل بگیرد بیان کرد: نقشه شوم دشمنان اختلاف‌افکنی در بین گروه‌های مذهبی مسلمانان است.

نماینده مردم سنقروکلیایی د مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان و رژیمهای استعماری با برنامه‌ریزی‌ خاص خود در بین همه کشورهای اسلامی یک محل نزاع و اختلاف بنیان‌گذاری کرده‌اند عنوان کرد: سکوت برخی از کشورهای به ظاهر اسلامی در برابر فاجعه و کشتار وسیع مسلمانان میانمار  به دلیل وابستگی آنها به رژیم صهیونیستی اسرائیل و نظام استکباری آمریکا است.

وی اظهار کرد: این کشورهای به ظاهر اسلامی با سکوت ننگین خود ضربه اول را به خود و در نهایت درصدد ضربه زدن به کل پیکره نظام اسلامی هستند.

حسینی‌کیا با اشاره به سکوت مجامع بین‌المللی و سازمانهای حقوق بشر که همواره دم از آزادی و‌حقوق بشر می‌زنند بیان کرد: این مجامع تنها دفاع از آزادی و حقوق بشر را برای مطرح شدن در مجامع رسانه‌ها مطرح می‌کنند و‌ هدف آنها کشتار و سرکوب مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه در میانمار اکنون تمام حقوق طبیعی، شهروندی و انسانی مسلمانان توسط بوداییان و نیروهای امنیتی این کشور زیر سؤال رفته و به شدت این مسلمانان در حال آوارگی و کشتار هستند عنوان کرد: مجامع حقوق بشر در برابر این جنایات نه تنها سکوت کامل کردند بلکه خود از مسببین اصلی به وجود آمدن این جنایت‌ها در تاریخ​ بشریت هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به سکوت ننگین این مجامع بین‌المللی و‌عدم انجام یک واکنش و‌ اقدام قاطع در برابر این جنایتکاران گفت: سکوت ننگین این مجامع بین‌المللی و حقوق بشری نشانه ماهیت سیاسی محض این تشکل‌ها است.

وی با بیان اینکه این حوادث نشان می‌دهد که این مجامع تنها به عنوان یک ابزار و آلت دست نظام استکباری آمریکا و‌ رژیم منحوس صهیونیستی و سرویسهای جاسوسی سراسر دنیا هستند بیان کرد: امیدواریم این مجامع به زودی به خود بیایند و‌ضمن محکومیت این کشتارهای فجیعانه یک اقدام و واکنش سریع و مناسبی انجام دهند.

حسینی‌کیا با بیان اینکه ملت قهرمان و آزاده ایران اسلامی ضمن حمایت مسلمانان مظلوم میانمار این اقدامات شنیع را محکوم می‌کند افزود: این ملت مسلمان انتظار دارد سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی به ویژه مجامع پارلمانی و سایر کشورهای اسلامی به اتخاذ تصمیمات لازم برای مقابله با زیاده‌خواهی‌ها و توقف اعمال ضد بشری، اقدامات جدی را اتخاذ کنند.

وی اظهار کرد: امت اسلامی، نخبگان فکری جهان اسلام، رسانه‌های مستقل و آزادی‌خواه جهان و شخصیت‌های سیاسی و سازمان‌های مردم نهاد نیز در محکومیت شدید این جنایت به رسالت اخلاقی خودش عمل و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار