معاون مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل کشور و عضو ستاد اربعین گفت: در مدت چهار روز از زمان آغاز فرآیند نام نویسی تاکنون 24 هزار و 200 تن از زائران برای تردد به عتبات عالیات در ایام اربعین در سامانه سما ثبت نام کرده اند.
کد خبر: ۴۹۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵ 07 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،شهریار حیدری روز پنجشنبه در حاشیه جلسه ستاد اربعین زائران عتبات عالیات که در محل فرمانداری قصرشیرین در حال برگزاری است افزود: پیش بینی می شود تعداد زائرانی که در سامانه سما برای تردد به عتبات عالیات در ایام اربعین ثبت نام کنند، به سه میلیون تن افزایش یابد.

وی اظهار کرد: قرار است زائران استان های آذربایجان های غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان و کرمانشاه از مرز رسمی خسروی به عتبات عالیات مشرف شوند. 

وی بیان کرد: یک ماه قبل از ایام اربعین قرار است مرز رسمی خسروی به روی زائران عتبات عالیات به صورت آزمایشی بازگشایی شود. 

وی اضافه کرد: مرز رسمی خسروی به لحاظ زیرساخت ها و امکانات رفاهی از سه مرز شلمچه، چذابه و مهران آماده تر است. 

معاون مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: تمام تدابیر امنیتی در آن سوی مرز انجام شده و برای تردد زائران حسینی هیچ گونه نگرانی نیست.

حیدری اظهار داشت: وجود مکان های اقامتی در مرز خسروی و همچنین شهرستان قصرشیرین برای اسکان زائران قابل قیاس با سایر مرزها نیست. 

وی گفت: بزرگترین همایش جهان اسلام راهپیمایی اربعین است که دستاوردهای بسیار زیادی برای امت اسلامی و به ویژه نظام اسلامی به همراه دارد که نمونه بارز آن پاکسازی عراق از وجود نیروهای داعش و تقویت روحیه نظامیان و مردم این کشور عراق برای مقابله با گروه های تکفیری است.

وی افزود: قرار است در ایام اربعین امسال 500 هزار تن از زائران حسینی از مرز خسروی به عتبات عالیات تردد کنند و از این رو از استان های معین درخواست داریم با امکانات و خدمات کامل برای خدمت رسانی به زائران در قصرشیرین حضور یابند.

هم اکنون به طور میانگین روزانه 100 مسافر و زائر عراقی از طریق مرز خسروی به ایران و عراق تردد می کنند.

شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد. 

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا نیز326 کیلومتر فاصله دارد. 

عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید. 

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است. 
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار