نماینده مردم صحنه، کنگاور و هرسین در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت تخصیص سالیانه ۱۵ میلیارد تومان سدهای شرق استان کرمانشاه طی چند سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۴۹۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹ 06 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،حسن سلیمانی با اشاره به تخصیص اعتبار 6 میلیارد تومانی دولت برای سدهای شرق استان اظهار داشت: این اعتبار بسیار اندک است و نیازمند تأمین منابع مالی احداث این سدها از محل منابع متمرکز دولت هستیم.

نماینده مردم صحنه، کنگاور و هرسین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت تخصیص سالیانه 15 میلیارد تومان سدهای شرق استان کرمانشاه طی چند سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد گفت: باید دولت، استاندار، مسئولان و امام جمعه استان تلاش کنند آب این سهمیه الهی از استان خارج نشود زیرا ما باید قبول کنیم که استان کرمانشاه، استان کشاورزی است و در شرایط کنونی تنش آبی داریم.

سلیمانی با بیان اینکه باید هر چه سریعتر عملیات اجرایی سدهای شرق و غرب استان  و طرح گرمسیری و سردسیری به نتیجه برسد بیان کرد: تا با این سدها و طرحها آب شرب و آب اراضی و زمینهای کشاورزی استان را فراهم و تأمین کنیم. 

وی با اشاره به اینکه اکنون عملیات اجرایی سدها شروع شده اما تخصیصات کافی نیست عنوان کرد: عملیات اجرایی بر روی این سدها در سال 94 به طور کامل تعطیل بود و در سال 95 نیز کاری بر روی آنها انجام نشد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال 96 نیز در ظاهر از اعتبارات 95 استفاده و عملیات اجرایی مقداری شروع شده است گفت: دولت باید در سال جاری اعتبارات کافی را برای این سدها در نظ بگیرد تا معوقات اعتبار سدهای شرق استان جبران شود.

وی با بیان اینکه از آنجایی که سد جامیشان چون در سیستم آبهای مرزی قرار گرفته امکان تسهیل شرایط برای آبگیری آن وجود دارد بیان کرد: مجموعه انتقال آب این سد برای زمین های کشاورزی در حال فراهم شدن است.

سلیمانی با اشاره به اینکه اکنون سد قشلاق و آناهیتا نیازمند توجه جدی دولت هم برای خطوط انتقال آب و هم برای تأمین اعتبار است افزود: به هر حال این سدها آب مورد نیاز این همه زمینهای مستعد کشاورزی در شرق استان، دشت صحنه و دشت دینور را تأمین می‌کند و لذا دولت موظف است عملیات اجرایی و بهره‌برداری از این سدها را به زودی محقق کند.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار