رییس پلیس راه استان کرمانشاه از افزایش پنج برابری ترافیک جاده‌های استان همزمان با اوج گرفتن سفرهای تابستانی در روزهای پایانی تابستان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ 04 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،سرهنگ محمد حیدری، با اشاره به افزایش ترافیک جاده‎‌های استان، گفت: در روزهای پایانی تابستان با به اوج رسیدنسفرهای تابستانی شاهد افزایش پنج تا شش برابری ترافیک جاده‌های استان هستیم.

وی با بیان اینکه روز به روز بر حجم ترافیک جاده‌ها افزوده می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر در محورهای اصلی استان ترافیک نیمه سنگین و روان است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به حضور 80 گشت محسوس و نامحسوس در سطح جاده‌های استان، گفت: روزانه 50 گشت محسوس و 30 گشت نامحسوس محورهای استان و بویژه محورهای پرترافیک را رصد کرده و با هرگونه تخلف با جدیت تمام برخورد می‌کنند.

وی با بیان اینکه پلیس اغماضی در برخورد با تخلفات رانندگی نخواهد داشت، گفت: در روزهای  پایانی تابستان حجم ترافیک بسیار بالا می‌رود و این امر زمینه ساز بروز تصادفات است و هرگونه تخلف رانندگی می تواند به حادثه‌ای ناگوار منجر شود و در این راستا پلیس جهت حفظ سلامت شهروندان هیچ اغماضی در برخورد با تخلفات نخواهد داشت.

حیدری تخلفات حادثه ساز را خط قرمز پلیس عنوان کرد و افزود: در صورت مشاهده اینگونه تخلفات با جدیت برابر قانون با راننده خاطی برخورد می‌ شود و درصورت ارتکاب همزمان 
دو تخلف حادثه ساز علاوه بر اعمال قانون، خودرو به مدت 72 ساعت توقیف شده و نمره منفی برای راننده خاطی اعمال می‌شود.

وی تاکید کرد: پلیس با تمام توان و با جدیت با معدود افرادی که قصد برهم زدن آرامش جاده ها را داشته باشند، برخورد می کند.

حیدری به معضل رانندگی در حین خواب آلودگی هم اشاره کرد و افزود: بارها در این زمینه تذکر داده شده، اما باز هم شاهدیم خودروهای بسیاری بر اثر خواب آلودگی دچار واژگونی و تصادف شده و کشته و مجروح بر جای می‌گذارند.

وی تاکید کرد: از رانندگان تقاضا داریم حتما بعد از دو ساعت رانندگی به مدت 10 تا 15 دقیقه استراحت داشته باشند و به طور جد از رانندگی هنگام خواب آلودگی اجتناب کنند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با توصیه اینکه افراد ترجیحا در طول روز رانندگی کرده و از رانندگی در شب اجتناب کنند، گفت: این امر بویژه برای رانندگان غیربومی که به جاده‌های 
استان آشنا نیستند، توصیه می‌شود.

وی معضلات و مشکلات دیگر در حوزه رانندگی استان را عدم رعایت سرعت مطمئنه و نبستن کمربند ایمنی سرنشینان خودرو عنوان کرد و افزود: رانندگان باید نسبت به حفظ جان سرنشینان خودرو حساسیت داشته و سرعت مطمئنه را رعایت کرده و از بستن کمربند ایمنی تمام سرنشینان مطئمن شوند.

حیدری رعایت خط کشی جاده‌ها را الفبای رانندگی دانست و اظهار کرد: این درحالیست که شاهدیم بسیاری رانندگان نسبت به خطوط جاده بی‌اهمیت هستند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به کاهش آمار فوتی‌های تصادفات برون شهری استان در دو ماهه تابستان امسال، گفت: خوشبختانه بر اساس اعلام پزشکی قانونی در تعداد فوتی‌های تصادفات تابستان کاهش داشته‌ایم که امیدواریم این روند تا پایان تابستان ادامه یابد.

وی عدم توانایی کنترل خودرو به علت سرعت بالا و رانندگی در حین خواب آلودگی را عمده علت تصادفات استان در تابستان امسال عنوان کرد.

حیدری در پایان از رانندگان خواست تا صبورانه در جاده‌ها رانندگی کنند و هنگام رانندگی کمی گذشت داشته و تخلفات دیگر رانندگان را تا حد ممکن نادیده گرفته و از لجبازی در حین 
رانندگی خودداری کنند.
 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار