معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: امسال از کل بودجه ای که در اختیار استان قرار می گیرد، حداقل97 میلیارد تومان صرف توسعه حوزه اقتصادی شامل شهرک های صنعتی، بازارچه های مرزی، کمک های فنی و اعتباری، توسعه گلخانه ها و باغات مدرن مي شود.
کد خبر: ۴۸۸۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ 04 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري كرمانشاه؛ مهندس رضا رحیمی در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن تجارت و مدیران دستگاههای اقتصادی و بانک ها در سالن جلسات تدبیر استانداری برگزارشد، با اشاره به آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه و دلایل آن، اظهارداشت: یکی از مهمترین دلایل آمار بالای بیکاری در این استان، وقوع جنگ 8 ساله است که البته در اين ميان مردم کرمانشاه 10 سال جنگ را تجربه کردند و ظلمی تاریخی توسط دشمنان این مرز و بوم به مردم این استان شد که لطمات آن بخصوص در حوزه سرمایه گذاری هنوز وجود دارد.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه تصریح داشت: دولت با حمایت اعتبارات مصوب سفر رهبر معظم انقلاب از محل صندوق توسعه ملی، با اجرای سامانه گرمسیری و ساخت چندین سد بزرگ، گامی بزرگ در توسعه حوزه کشاورزی استان برداشت که امیدواریم از ظرفیت های این بخش، برای تولید و اشتغال به خوبی استفاده کنیم.

اين مدير ارشد اقتصادي استان ادامه داد: بعد از بخش خدمات، حوزه صنعت و معدن نيز می تواند اشتغال پایدار و گسترده ای در استان ایجاد کند.

وی افزود: در شرایط فعلي استان نیاز به مشوق های معنادار دارد بطوریکه محصولات زیرمجموعه ي پتروشیمی ها، فولاد، فرش و صنایع تبدیلی استان بتواند با استان های صنعتی رقابت کنند.

مهندس رضا رحیمی با اشاره به دریافت 20 میلیارد تومان کمک های فنی و اعتباری از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه، تاکید کرد: 10 میلیارد تومان از این تسهیلات به بخش صنعت اختصاص يافته است.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین مقرر شده است امسال از کل بودجه ای که در اختیار استان قرار می گیرد، 97 میلیارد تومان صرف توسعه حوزه اقتصادی شامل شهرک های صنعتی
بازارچه های مرزی بازارچه های مرزی، کمک های فنی و اعتباری، توسعه گلخانه ها و باغات مدرن مي شود که از این میان امیدواریم 35 میلیارد تومان هم خاص کمک های فنی و اعتباری لحاظ شود.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه عنوان کرد: از بانکهای استان خواسته ایم بین 3 تا 7 درصد از نرخ بهره بانکی تسهیلات پرداختی خود را با تلفیق این کمک های فنی و 

اعتباری کاهش دهند.همچنين انتظار داریم وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز از محل اعتبارات ملی در قالب کمک های فنی و اعتباری رقم مناسبی به استان تخصیص دهد. ضمن آنکه در بحث زیرساخت ها علیرغم کمک ۲۰ میلیارد تومانی سال قبل، هنوز عقب ماندگی هایی وجود دارد که بايد با كمك وزارت صنعت و معدن رفع شود.

وی در ادامه سخنانش رتبه کشوری کرمانشاه در زمينه جذب تسهیلات رونق تولید در ۵ ماه اول سال در حوزه صنعت را سوم و در زمينه جذب تسهیلات حوزه کشاورزی در رتبه های اول اعلام کرد.

مهندس رضا رحيمي  متذکر شد: از محل اعتبار سفر مقام معظم رهبری 700 میلیارد تومان به استان کرمانشاه تخصیص یافته بود که در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه آن را به مدت یکسال تمدید کردیم.

اين مدير ارشد اقتصادي همچنين خواستار کمک های بلاعوض دولت به حوزه کشاورزی استان شد و بیان داشت: دولت اعتبارات را براساس ظرفیت های اقتصادی و نرخ بیکاری در استان ها توزیع کند.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه یادآورشد: علیرغم نرخ بالای بیکاری، نرخ تورم در استان کمترین نرخ در بین استان های کشور هستیم.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار