سید سجاد ملایری در گفتگو با تابناک:
بازپرس دادسرای عمومی انقلاب اسلامی شهرستان پاوه گفت: بیش از ۴۶ نفر از کلاهبردار میلیاردی(ب -پ) تا به این لحظه شکایت کردند.
کد خبر: ۴۸۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ 30 August 2017
سید سجاد ملایری در گفتگو با خبرنگار تابناک اظهار داشت: پرونده متهم معروف به کلاهبرداری میلیاردی (ب،پ) وارد مرحله جدیدی از بررسی شده است و برخلاف تفهیم اتهامات اولیه موارد دیگری از تخلفات در این پرونده مشهود است.

وی خاطر نشان کرد: از جمله مهمترین مواردی که می توان نسبت به این متهم تفهیم کرد کلاهبرداری از طرق مال غیر،خیانت در امانت،اخلال در سیستم نظام اقتصادی و… می باشد که نیاز است تحقیقات بیشتری در این خصوص صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه برای تحقیقات بیشتر لازم است جلسات متعددی با حضور متهم برگزار شود افزود:قطعا نیاز است بیش از ده جلسه تحقیق در این پرونده با حضور متهم ردیف اول و مالباختگان و شاکیان حتی بصورت رو در رو لازم بنظر می رسد.

ملایری در ادامه تاکید کرد: وجود حرص و طمع بیش از اندازه و تقویت آن توسط متهم با پرداخت سودهای آنچنانی که در اصل پول خود مال باختگان بود که برای کسب اعتماد بیشتر برای جذب پول از افراد دیگر به عنوان سود در بین افراد تقسیم میکرد. از جمله مواردی بود که کلاهبردار را به اهدافش بیشتر سوق می داد.

وی تصریح کرد:متهم این پرونده هیچ سابقه فعالیت اقتصادی و تجارتی و حتی سواد مناسب را نداشته است اما با کلاهبرداری در چند سال گذشته و دادن سود های کلان توانسته است در این شهر به فعالیت غیر قانونی بپردازد.

سجاد ملایری با تاکید بر ضرورت آگاهی شهروندان در مسائل قانونی گفت :متاسفانه یکی از مشکلات مردم ما عدم آموزش های لازم و ناآگاهی از مسائل قانونی است .

وی افزود:در کنار نا آگاهی حرص و طمع نیز که ناشی از نبود اعتقادات مذهبی در وجود برخی از این افراد باعث وقوع چنین کلاهبرداری هایی میشود.

وی خطاب به شهروندان گفت :با آگاهی و تحقیق بیشتر سرمایه خود را به افراد مطمئن و دارای سابقه فعالیت تجاری بدهند و به هرکسی که مورد اعتماد نیست سرمایه خود را دست وی نسپارند.

بازپرس دادسرای عمومی انقلاب اسلامی پاوه اظهار داشت:از شواهد و قرائن این پرونده این چنین بنظر می رسد که‌ افراد مالباخته بیشتری وجود دارند که به دلایلی از جمله ترس از آبرو و شخصیت خود و یا مرتکب شدن جرائمی از دادن شکوائیه خودداری نموده اند.

گفتنی است در چند ماه گذشته فردی با نام مخفف (ب _ پ) که اصالتا اهل شهرستان کامیاران می باشد اقدام به گرفتن پولهای کلانی از شهروندان پاوه ای کرده است که با تلاشهای سربازان گمنام امام زمان در شهرستان بوکان دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده شده است.

گفتگو از صهیب زربان



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار