نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان غرب در مجلس گفت: طراحی‌های هدفمند باندهای قدرت موجب نادیده گرفته شدن سهم استان کرمانشاه از طرح سامانه گرمسیری شده است.
کد خبر: ۴۸۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 29 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،فرهاد تجری ، از ناعادلانه بودن سهم استان کرمانشاه از سامانه گرمسیری انتقاد کرد و اظهار داشت: سوءاستفاده، سوء‌مدیریت و طراحی‌های هدفمند باندهای قدرت در داخل دستگاه‌های دولتی موجب نادیده گرفته شدن سهم استان کرمانشاه تا حد زیادی از طرح سامانه گرمسیری شده است.

نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح سامانه گرمسیری می‌تواند منشأ تحولات عظیمی برای استان در بخش کشاورزی باشد که با همت برخی از مسئولان و با عنایت ویژه مقام معظم رهبری در راستای خدمت به مناطق مرزنشین استان کرمانشاه و به خصوص خدمت به مردم محروم سرپل ذهاب و قصرشیرین طراحی شده است.

تجری با اشاره به اینکه مردم محروم استان کرمانشاه هزینه‌های زیادی در زمان دفاع مقدس و جنگ تحمیلی در راه دفاع از نظام اسلامی پرداخت کردند عنوان کرد: این طرح با وجود اینکه هزینه‌های زیادی برای آن انجام شده و به عنوان یک کار ارزشمند و بزرگ صورت گرفته اما متاسفانه بر اثر عوامل فوق‌الذکر سهم استان کرمانشاه را تا حد زیادی نادیده گرفته‌اند و این امر موجب تضییع حقوق مردم این استان شده است.

وی افزود: متأسفانه در اجرای این طرح بسیاری از زمین‌های خوب و حاصلخیز قصرشیرین و سرپل ذهاب حذف شده است.

نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود حدود 900 تا 950 هزار هکتار اراضی زراعی خوب و با کیفیت در کرمانشاه عنوان کرد: سهمی که برای کرمانشاه از این سامانه در نظر گرفته شده 55 درصد و سهم ایلام 45 درصد است، در حالی که وسعت اراضی زراعی ایلام حدود 200 هزار هکتار و استان کرمانشاهبیش از 900 هزار هکتار و این ظلم فاحشی در حق مردم استان کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه از طرفی استان کرمانشاه اگر بخواهد سالانه نزدیک به 300 میلیون متر مکعب ذخیره آب داشته باشد باید بتواند به طور کامل از ظرفیت طرح گرمسیری استفاده کند، بیان کرد: قدرت نگهداری مخازن و سدهای ما برای اجرای طرح گرمسیری باید با استفاده از سدهای تازه احداث شده نه سدهای موجود باید به 300 میلیون متر مکعب می‌رسید تا بتوانیم از آن میزان سهم استان کرمانشاه در طرح گرمسیری استفاده کنیم.

تجری با اشاره به اینکه در شرایط کنونی نه تنها سدهای جدید احداث نشده بلکه به بهانه‌های مختلف سدها، مخازن و محل نگهداری آب را حذف کردند، گفت: اکنون قدرت نگهداری ما با این سدهای موجود به 20 میلیون متر مکعب نمی‌رسد و در نهایت تا 40 میلیون متر مکعب قابلیت افزایش داشته باشد.

وی با بیان اینکه اکنون باید نزدیک به 250 تا 260 میلیون متر مکعب ظرفیت نگهداری آب را در سدها و مخازن داشته باشیم بیان کرد: این امر تاکنون محقق نشده و به طور عملی این آب خود به خود از استان کرمانشاه خارج خواهد شد.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار