ستار محمودی؛
سرپرست وزارت نیرو گفت:: اجرای این طرح حق طبیعی و نشان سپاسگذاری دولت و نظام از مردم این استان است تا مناطقی که زمانی محل گزند و جنگ اندازی دشمن بودند به محل اشتغال و آبادانی تبدیل شود.
کد خبر: ۴۸۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 29 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ ستار محمودی روز سه شنبه در شورای اداری، جشنواره شهید رجایی و تجلیل از دستگاه های اجرایی برتر استان ایلام اظهار کرد: اجرای طرح سامانه گرمسیری که با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در میانه راه قرار دارد وضعیت تولید محصولات کشاورزی استان ایلام را دگرگون می کند.
 
وی تاکید کرد: طی 2 سال گذشته 2 هزار و 850 میلیارد ریال در حوزه آب این استان سرمایه گذاری شده است و تا سال 97 یک هزار و 200 میلیارد تومان دیگر نیز سرمایه گذاری خواهد شد.
 
 سد چناره با همکاری بانک توسعه اسلامی احداث می شود
 
سرپرست وزارت نیرو گفت: سد چناره در شهرستان چرداول با همکاری بانک توسعه اسلامی احداث می شود.
 
محمودی اظهار کرد: این طرح به مدت سه سال برای واگذاری به بخش خصوصی در انتظار بود اما سرمایه گذاری برای اجرای طرح اعلام آمادگی نکرد بنابراین اجرای آن به بانک توسعه اسلامی واگذار شد.
 
وی یادآور شد: مشکل تخصیص سد سیکان در روزهای گذشته حل شد و سد گدارخوش و دیگر سدهای مرزی استان نیز در حال پیگیری است،
 
نیروگاه های برق در جنوب و شرق استان ایلام احداث می شود
 
سرپرست وزارت نیرو افزود: با توجه به وجود ظرفیت های جدید در جنوب و شرق استان ایلام، نیروگاه های برق در این مناطق احداث می شود.
 
محمودی تاکید کرد: توسعه پذیر بودن استان و امکان صادرات برق، ایجاد نیروگاه برق در این مناطق را توجیه پذیر کرده است.
 
سرپرست وزارت نیرو گفت: دولت عنایت ویژه ای به بخش آب کشاورزی، آب شرب شهری و روستایی و برق این استان داشته و سال گذشته سرمایه گذاری های خوبی در حوزه آب روستایی انجام شد که حدود 30 درصد روستاهای استان از این سرمایه گذاری بهره مند شدند.
 
محمودی تاکید کرد: در عرصه آب و برق به عنوان فعالیت های زیربنایی برای باز کردن مسیر توسعه برای دیگر دستگاه ها برنامه ریزی های لازم در دولت انجام شده است ضمن اینکه این حوزه خود اشتغال آفرین و رفاه آفرین است و توسعه آن رضایت مردم را در پی خواهد شد.
 
با حضور سرپرست وزارت نیرو امروز پست ۶۳/۲۰ کیلووات برق صالح آباد به بهره‌برداری رسید، با بهره برداری از این پست 14 درصد به ظرفیت فوق توزیع استان اضافه شده و به 99.5 مگاوات می رسد.
 
افتتاح پروژه آب شیرین‌ کن و پست 63 کیلووات صالح ‌آباد، افتتاح یک ایستگاه پمپاژ ، بهره برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب سرابله و همزمان شروع عملیات اجرایی مجتمع آب ‌رسانی روستای شباب و شله‌ کش از جمله برنامه‌ی ستار محمودی در سفر یک ‌روزه در ایلام است.
 
سرپرست وزارت نیرو در این سفر علاوه بر دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و شرکت در جلسه شورای اداری و جشنواره شهید رجایی در نشستی به سوالات خبرنگاران هم پاسخ خواهد داد. /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار