مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت: عمده مشکل زیست محیطی استان موضوع ریزگردها است.
کد خبر: ۴۸۶۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ 29 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از  ایسنا منطقه کرمانشاه، غلامحسین کاظمی افزود: بلحاظ سایر آلاینده های محیط زیستی مشکل چندانی در استان نداریم.

وی با بیان اینکه از سال 1384 در استان با معضل ریزگردها مواجه ایم، گفت: در برخی از سالها بیش از 100 روز هوای استان خارج از شرایط استاندارد بوده است.

وی افزود: خوشبختانه امسال شرایط خوبی داشته ایم و تا این مقطع تنها دو روز هوای استان خارج از شرایط استاندارد بوده است.

کاظمی همچنین با بیان اینکه هفت شهر استان به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز است، گفت: بزودی شهرهای هرسین و کنگاور نیز به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز می شوند.

مدیرکل محیط زیست استان با اشاره به مشکل سیستم فاضلاب شهر کرمانشاه که تنها حدود یک سوم جمعیت شهر را پوشش می دهد، گفت: امیدواریم با تسهیلات بانکهای خارجی این مشکل برطرف شود.

وی همچنین با بیان اینکه کرمانشاه بلحاظ مدیریت پسماند جزو شهرهای پیشرو است، گفت: تمام بیمارستانهای استان نیز به سیستم بی خطرساز مجهزند.

کاظمی به غنای استان بلحاظ گونه های جانوری و گیاهی هم اشاره کرد و گفت: در استان 163 هزار هکتار منطقه تحت حفاظت محیط زیست داریم.

در ادامه عباسعلی زمانی عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه امروز بحران آب به مسئله اصلی کشور تبدیل شده، گفت: استان کرمانشاه هم با این بحران مواجه است و اگرچه طرح بزرگ سامانه گرمسیری در استان در دست اجرا است، اما نگرانی در خصوص مدیریت تخصیص منابع آب این سامانه وجود دارد.

نماینده سمن‌های زیست محیطی کرمانشاه ریزگردها و آلودگی هوا را معضل دیگر محیط زیست کرمانشاه دانست و تاکید کرد: کرمانشاه در این سال‌ها بیشترین لطمه را از ریزگردها دیده است و اگرچه در سال گذشته روزهای غبارآلود کمتری داشتیم، اما این معضل در آینده هم ادامه خواهد داشت.

زمانی راه‌اندازی یک مرکز تحقیقات برای ریزگردها را با هدف شناسایی کانون‌های اصلی گرد و غبار ضروری خواند.

وی سپس خواستار تسریع در الحاق تالاب هشیلان به عنوان یک تالاب منحصر به فرد به کنوانسیون رامسر شد.

عضو هیات علمی دانشگاه رازی از معضل زوال جنگل‌های بلوط هم یاد کرد و افزود: 500 هزار هکتار جنگل بلوط در منطقه زاگرس وجود دارد که 30 هزار هکتار آن در سال از دست می‌رود.

به گفته این کارشناس، بخش قابل توجهی از زوال جنگل‌های بلوط ناشی از همین بحران ریزگردها است.

وی در پایان از فعالیت 36 سمن محیط زیستی در استان کرمانشاه یاد کرد و ادامه داد: همه این سمن‌ها برای حفظ محیط زیست پای کار هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار