امام جمعه همدان ازدواج به عنوان یکی از سنت‌های حسنه یاد کرد و گفت: خانواده‌ها باید جوانان را نسبت به تشکیل خانواده و ازدواج ترغیب کنند اما متأسفانه بسیاری از جوانان از ازدواج روی‌گردان شدند.
کد خبر: ۴۸۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ 19 August 2017
امام جمعه همدان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از بین وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به وزاری اصلح رأی اعتماد دهند.

به گزارش تسنیم ، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در خطبه‌های نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته شهر همدان با تأکید بر ضرورت توجه به عوامل مؤثر بر سلامت انسان اظهار داشت: بحث سلامت انسان در بدو تولد، مرگ و قیامت ادامه دارد بنابراین در صورتی که سلامت باشد، زندگی برای انسان لذت‌بخش است.

وی با بیان اینکه اعمال و رفتار والدین تأثیر مستقیمی بر فرزندان دارد، افزود: بر این اساس پدران و مادران باید به شیوه‌ای زندگی کنند که سلامت جسم، روح و روان و دین نوزادان خود را فراهم آوردند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: گروه‌های تکفیری و تروریست‌های داعش از جمله افرادی هستند که سلامت آنها در زمان تولد تضمین نشده است و انسانیت و معنویت در وجود آنها نهادینه نشده و دست به جنایت‌های بسیاری می‌زنند.

وی از ازدواج به عنوان یکی از سنت‌های حسنه یاد کرد و گفت: خانواده‌ها باید جوانان را نسبت به تشکیل خانواده و ازدواج ترغیب کنند اما متأسفانه بسیاری از جوانان از ازدواج روی‌گردان شدند.

محمدی بیان کرد: لقمه حرام و عدم پرداخت خمس مال و زکات از عواملی هستند که سلامت تولد انسان‌ها را تهدید می‌کنند بنابراین لازم است برای داشتن جامعه‌ای سالم هر خانواده‌ای حلال و حرام را رعایت کند.

وی با اشاره به روز جهانی گرامیداشت مساجد عنوان کرد: متأسفانه امروزه مساجد با مدیریت‌های غلط کاربرد اصلی خود را از دست داده‌اند و تنها محل اقامه نماز شدند در حالی که مساجد براساس ضرورت‌ها یک پادگان نظامی برای پرورش افراد و مقابله با توطئه‌های دشمن است و علاوه بر آن مکانی برای فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی است.

خطیب جمعه همدان پیشرفت صنایع دفاعی ایران را عامل ترس آمریکا از قدرت کشور ما دانست و افزود: با تلاش نیروهای خلاق داخلی وضعیت امکانان صنایع دفاعی ایران در اوج خود قرار دارد و هر روز از میزان قدرت آمریکا کاسته می‌شود و دشمنان دیگر نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری و آغاز بکار دولت دوازدهم اظهار داشت: رئیس جمهور وزرای پیشنهادی خود را معرفی کرده است و حالا از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که سوابق و برنامه‌های وزاری پیشنهادی را به خوبی بررسی کنند و به وزاری اصلح رأی اعتماد دهند.

محمدی با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور گفت: شهدا و ایثارگران از ذخایر انقلاب اسلامی هستند و همه باید راه این افتخارات انقلاب اسلامی را ادامه دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار